אלוף במיל' גרשון הכהן: חייבים לצאת מההכחשה ולהתכונן למלחמה

אלוף במיל' גרשון הכהן, אמר הבוקר ברדיו צפון כי "אם הייתי מנהיג את המדינה, הייתי מתכונן למלחמה".

"חייבים לצאת מההכחשה", המשיך הכהן, "יש פה מערכה מאיימת. היא תהיה קשה יותר מששת הימים, ועדיין עם ישראל לא נמצא בתודעה שהוא מחויב להתכונן למלחמה".

"צריך להבין מה עושים חיזבאללה וגם חמאס", אמר עוד. "זאת שיטה מאוד מתוחכמת. הם לא רוצים מלחמה, הם רוצים להתיש אותנו. הם מחויבים בהשתדלות יום יומית לפגוע במדינת ישראל עד להכחדתה. זאת חובת דתית מבחינתם. כל יום הם בודקים מה הם יכולים לעשות. חיזבאללה בלבנון, חיזבאללה בסוריה, מיליציות שיעיות בהכוונת אירן נמצאות גם בתימן, בסיני בעזה וגם בתוך מדינת ישראל. מדובר באיומים לא פשוטים. זאת מעטפת שהולכת ומתחברת. כדאי שנתעורר, אנחנו לא בגן עדן".

בתשובה לשאלה האם ישראל ערוכה למערכה שכזו, ענה הכהן: "הצבא קטן מדי. הרמטכ"ל מתכונן נכון מול חיזבאללה ומול חמאס, אבל הוא קטן מכדי לעמוד בו-זמנית מול כל האיומים. העם צריך להבין שנגמרה היכולת לשבת לראות טלוויזיה והצבא ינצח.

פחות מדי אנשים משרתים במילואים, אין סיבה ש-70 אחוז ממשוחררי צה"ל יהיו פטורים משירות לאומי. חייבים להקים משמר לאומי של 100 אלף נושאי נשק מול האיומים."

בערבית יש פתגם שאומר 'כאשר ייפול הגמל ירבו אלה שיבואו לדקור בו סכינים'", המשיך האלוף במיל'. "אסור לנו לתת למישהו מהסובבים אותנו לראות שהגמל הציוני מתחיל להתנדנד. אנחנו חייבים לשדר איתנות פנימית, נחישות, לחיות פה ולשלם את המחירים. כולם יודעים שיש 100 אלף רקטות מכוונות על ישראל, והעורף צריך להיות מוכן".

Coronavirus, poverty, Pakistan: India is under siege, but not ready for war  with China | South China Morning Post

קרדיט לתמונה: צ'יינה פוסט