מבזקי חדשות ליום 8-8-21 . מתעדכן

*-  עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן: איראן מחממת את המזרח התיכון, מרגישה שיש לה מעמד חשוב באזור.
הנשיא האירני החדש קיצוני הרבה יותר מקודמיו.
אין שום דבר שקורה בדרום לבנון שחיזבאללה לא מודע אליו.
ההרתעה מול חיזבאללה היא חזקה ובסיסית.
הזירה מאוד נפיצה כעת.
הקבינט הבטחוני החדש חייב להיות שקול מאוד בהחלטותיו מול חמאס וחיזבאללה.

*- CENTCOM פיקוד מרכז האמריקני מפרסם את תוצאות חקירת הפגיעה במרסר סטריט ובו מסקנה חד משמעית שהמל"טים מתפוצצים הם איראנים. (דני זקן).

*- ‏התגובה הרופסת של ישראל על מטח הרקטות של חזבאללה לעבר רמת הגולן זוכה ללעג וקלס ברשתות החברתיות וביקורת נוקבת באמצעי התקשורת הערביים."בנט חושש מחזבאללה ומכך שתגובה חזקה תביא לקריסת ממשלתו, האויב של בנט הוא נתניהו ולא חסן נצראללה". (יוני בן מנחם) . תא"ל (מיל') צביקה פוגל: "אין תפיסת ביטחון, מתבייש בהנהגה".

במערכת הביטחון אמנם נותרו דרוכים לאפשרות של הסלמה קרובה מול חיזבאללה אחרי הרקטות לצפון וההפגזות הארטילריות לעבר דרום לבנון, אך בישראל מעדיפים לשמור את ההחלטה לפתוח בסבב לתזמון נכון יותר. "צריך לבחור בטיימינג הנכון את המלחמה הנכונה", אמרו הערב (שבת) גורמים בכירים בירושלים אחרי יממה רגועה בגבול. "ייתכן שבהמשך נצטרך גם לתת 'מכה חכמה' לחיזבאללה".

*- משרד החוץ האיראני: אנו דוחים את ההאשמות חסרות הבסיס של ה- G7 על פיגוע המכלית.

משרד החוץ האיראני מגנה את הצהרת מדינות ה- G7 שהאשימו את טהראן בהתקפה על מכלית נפט בים עומאן – הצהרת החוץ של מדינות ה- G7 חסרת שחר – תאונת הספינה היא בדויה תרחיש ערב טקס השבעת הנשיא החדש – איראן מחויבת לספק אבטחה לנתיב המים מבחינה אסטרטגית במפרץ ומיצר הורמוז – איראן מוכנה לשתף פעולה עם מדינות האזור בכדי לספק ביטחון ימי.

*- מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי לנעים קאסם : היכולות מוכנות כעת לקריסת המשטר הציוני, די רק ליצור את התנאים בשביל לקרוא למלחמה הבאה מלחמת המוות שלהם. המסר האחרון של חיזבאללה לראש הממשלה החדש של המשטר המזויף הראה שהמשוואות נקבעות במקומות אחרים ושום דבר לא השתנה. לציונים יש הבנה ברורה של העובדה שאם חיזבאללה יופעל, הם בהחלט יצטרכו לברוח.

*- צה״ל עצר אזרח לבנוני שחצה את גדר במערכת בקרבת אדמית, לא נתפס עליו נשק. ככה"נ חצה בעקבות המצב הקשה בלבנון. התרחיש שהכי מדאיג את ישראל, עשרות אלפי לבנונים שינסו לפרוץ את הגבול. גם עמוס גלעד אומר את זה.. המצב הכלכלי בלבנון קשה מאוד.

*- מומחה רוסי: אדם אחד ברוסיה הדביק 1,500 איש
אלכסנדר סימיונוב, ראש הסניף של המרכז הרוסי לווירוולוגיה וביוטכנולוגיה (ויקטור) ביקטרינבורג: כאשר אדם אחד מדביק בו זמנית 1,500 אנשים עם נגיף הקורונה, זה אומר שיש התפרצות יוצאת דופן של נגיף הקורונה ברוסיה.

*- מקור איראני: בהתחשב בעובדה שלא שמענו ממקראן יותר מ -60 שעות..במהירות ממוצעת של 11 קשרים, כנראה שחצתה את התעלה האנגלית  עד עכשיו. אבל המעבר של כלי צבאי במים הטריטוריאליים של מדינה מבלי להודיע תוך כיבוי שידור המיקום היא עבירה חמורה, כך שבריטניה וצרפת, וכתוצאה מכך כל נאט"ו עלולים לנקוט בפעולה.

*- הכוחות המזוינים האיראנים: "אנו מכריזים על כל פעולה שאנו מבצעים, איננו מסתירים דבר, באותו אופן שהכרזנו על ירי לבסיס עין אל-אסד. אין בסיס לטענות האמריקאיות כי מל"ט איראני כיוון למכלית ישראלית, אין להן בסיס ".

*- מקור בג׳יאהד האיסלאמי לכלי תקשורת ערבי: ״ההתנגדות לא תיתן לישראל לכפות משוואות חדשות ולהמשיך עם המגבלות על עזה״.

*- כוחות משמרות המהפכה האיראנית בסוריה העמידו בכוננות את כוחותיהם בכל עמדותיהם ממזרח לחומס, בעקבות ירי הטילים מלבנון.

הכוחות פרשו את כוחותיהם במקומות נפרדים במטרה להסתיר את כלי הרכב הכבדים בתוך מנהרות ושוחות מוגנות לקראת הפצצה אווירית ישראלית, שעשויה להתרחש בקרוב.

סיור של שומרי המיליציה נפרס בשעות הבוקר המוקדמות בתוך פלמירה, הכפר ח'רבת אל-טיאס ואל-סוחנה, ממזרח לחומס, במקביל להסרת 4 מחסומים שהותקנו בכניסות לערים ולכפרים.

נמנעה הכניסה והיציאה משדה התעופה הצבאי T-4, והאיסור יימשך עד מחר, על רקע חשש לתקיפה.

*- יעדי תקיפת צה״ל הלילה ברצועת עזה בתגובה להפרחות בלוני התבערה:

• המחנה הצבאי אלג׳עברי של ארגון הטרור חמאס בשכונת ג׳בל אלריס שבצפון מזרח רצועת עזה.

• עמדות שיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בבית חאנון שבצפון רצועת עזה.

מצורף תיעוד בלעדי מתקיפת המחנה הצבאי ע״ש אחמד אלג׳עברי.  ( דובר צה"ל)

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל