צבא לבנון עוצר את מי שירה רקטות לעבר ישראל

צבא לבנון הודיע ​​על מעצרם של 4 אנשים החשודים בירי רקטות לעבר ישראל, בעוד הנשיאות דרשה להעניק סיוע לתושבים הנמלטים כתוצאה מההפצצה.

מהצבא נמסר בהודעה שפורסמה היום (שישי): "בסביבות השעה 11:30 (זמן מקומי) ירו הכוחות הישראליים פגזי ארטילריה לעבר שטח לבנון, מתוכם עשרה נפלו בפאתי העיירה אל-סדנא ושלושים פגזים בפאתי הערים באסטרה וכפר שובה  , מה שהוביל להתפרצות מספר שריפות. ההפגזה הישראלית באה לאחר ששוגרו מספר רקטות משטח לבנון לעבר חוות שבאע שבשטח ישראל.

תמונה

מההצהרה עולה כי יחידת צבא עצרה ארבעה בני אדם בעיר שויא شويا , ששיגרו מספר רקטות משטח לבנון לעבר חוות שבעא, ותפסו את המשגר ששימש בפעולה.

הוא ציין כי יחידות הצבא הפרוסות בשטח, בתיאום עם כוח של האו"ם בלבנון, נוקטות באמצעי הביטחון הדרושים כדי להחזיר את השקט לאזור.

באותו עניין, נשיא לבנון מישל עון עקב אחר הצהריים אחר ההתפתחויות באזור הגבול הדרומי לאחר שנורו רקטות לעבר ישראל והפגזות של כמה כפרים ועיירות גבול ישראליים.

על פי הודעה שפרסמה נשיאות לבנון, עון קיבל דיווחים מפיקוד הצבא על נסיבות האירוע ועל הצעדים שנקט הצבא להחזרת השקט והיציבות לאזור בשיתוף עם פיקוד כוחות החירום הבינלאומיים של האו"ם  הפועלים בדרום לבנון –  "UNIFIL".

הנשיא עאון נתן הוראות לדאוג לתושבים שנאלצו לעזוב את בתיהם בכפרים ובעיירות שהיוו מטרה להפגזה הישראלית מחשש להסלמה, ולספק את צרכיהם הנחוצים.

וקודם לכן הודיע ​​"חיזבאללה" כי הוא נוטל אחריות על ירי הרקטות לעבר ישראל באמצעות קבוצת מלוחמיו.

באזור חאצבאיה עצרו אזרחים לבנונים גם משאית נושאת משגר טילים של חיזבאללה ששימשה להפצצת ישראל, לפני שהצבא התערב כדי להחרים אותה ולעצור את הצעירים שהיו במכונית.

منصة صواريخ داخل شاحنة صادرها الجيش اللبناني

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות