מחזורי לוחמים חדש של מתנדבים סורים הצטרפו למיליציות האיראניות

איראן ממשיכה במגמת ה"סורייזאציה" של המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן ןפועלות על אדמת סוריה.

איראן יודעת היטב כי גם אם זה לא יקרה בעתיד הקרוב, הרי שלטווח ארוך הלחץ הבין לאומי עליה לסגת , ולהסיג את כוחות הפרוקסי הזרים שלה, מאדמת סוריה, לא ייפסק והיא תאלץ להשלים עם דרישה זאת אחרת היא תישאר " מוקצה מחמת מיאוס" בעיני הקהילייה הבין לאומית.

לכן הוחלט בדרגים הכי גבוהים במשמרות המהפכה, השליטים בפועל של איראן , לנסות ולגייס מקסימום לוחמים הסרים למרותם המוחלטת ולהחליף את כל קאדר הלוחמים הזרים שהגיעו מקהילות שיעיות ברחבי יבשת אסיה , כמו: אפגניסטן,פקיסטאן , עיראק ועוד מדינות אחרות, לביתם.

למטרה זאת הם הקצו משכורות "נדיבות", בקנה מידה מקומי של מזרח סוריה, וכן "הטבות סוציאליות" ללוחמים עצמם ולבני משפחותיהם במטרה לעודד התגייסות של "מיטב הנוער" המקומי לשורותיהם.

ואכן מאות צעירים, בעלי מעמד סוצי-אקונומי נמוך במיוחד , כבר התגייסו לשורות המייליציות האיראניות בסוריה , ושוחררו בהתאם לוחמים זרים שחזרו לארצם , וגם שם מצאה איראן שימוש לכישוריהם , כמו חתירה תחת המשטר המרכזי על פי מיטב האינטרס האיראני.

لواء فاطميون - ويكيبيديا

אתמול פרסמו אמצעי תקשורת סורים הפועלים במזרח המדינה, שם עושה איראן מאמץ גדול להתבסס ולסיים את השתלטותה על סוריה כאשר אזור זה מהווה את הבסיס הלוגיסטי למטרה זאת.

על פי אותם פרסומים ,מיליציית "פטימיון" ,הפועלת על אדמת סוריה תחת פיקוד של משמרות המהפכה האיראנים ,סיימה הכשרת קבוצה חדשה של 64 לוחמים וצרפה אותם לשורותיה ממזרח לדיר אז-זור. הגורמים הוסיפו כי המיליציה ערכה מסיבת "סיום קורס" למשתתפים ולקחה אותם למסע בילוי בחוות המעיין "עין עלי", מדרום לאל-מיאדין.

מיליציית "גדוד 47" האיראנית סיימה, גם היא ,הכשרת קבוצה חדשה של מתנדבים לאחר שעברו קורס צבאי בעיר אלבוקמאל שבאזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור. מקורות מקומיים אמרו כי מספר מסיימי ההכשרה עמד על 40 לוחמים , רובם מהאזור הכפרי של העיר אלבוקמאל. היא ציינה כי המיליציה פעילה ביותר בעיר אל-בוקמאל ובכפריה, ויש לה נוכחות רבה בבאדיה הסורית (המדבר) והם גם אלו הנושאים בנטל חשוב בלחימה בכוחות דאעש הפעילים מאוד באזור זה.