הצי האמריקאי בתרגיל הגדול ביותר שלו מאז המלחמה הקרה

הצי האמריקאי פתח היום בתרגיל הגדול ביותר שלו מאז המלחמה הקרה, עם עשרות כלי שיט, כולל נושאות מטוסים, ועשרות אלפי חיילים שיפעלו באופן מבצעי ווירטואלי על פני שטח אדיר מהים התיכון ועד האוקיינוס השקט.

בתרגיל "לארג' סקייל 2021" (היקף נרחב), שיימשך עד 16 באוגוסט, יטלו חלק 36 כלי שיט ויותר מ-50 יחידות וירטואליות, 25 אלף מלחים ונחתים לצד עובדי ממשל אזרחים ועובדי חברות קבלניות שיספקו תמיכה לוגיסטית ומבצעית.

נושאת המטוסים ק"רל וינסון", שיצאה אמש מהנמל בסן דייגו כדי להשתתף בתרגיל, היא נושאת המטוסים הראשונה שתפעיל את היכולות המתקדמות של מטוסי ה-F-35C וה-V-22B אוספריי. הצי השישי הציב את ספינת הדגל שלו, ספינת הפיקוד האמפיבי "מאונט וויטני", שמוצבת בים התיכון.

הצי האמריקאי ציין כי התרגיל יתקיים בים התיכון, בים השחור, באוקיינוס האטלנטי ובאוקיינוס השקט ויתפרס על פני 17 אזורי זמן שונים. הפיקוד ההינדו-פסיפי הודיע כי התרגיל בתחומו יימשך עד 27 באוגוסט ויכלול גם את נושאת המטוסים הבריטית המלכה אליזבת ויחידות מאוסטרליה ומיפן.

התרגיל, הגדול ביותר מסוגו עבור הצי האמריקאי מאז סיום המלחמה הקרה, אמור לבחון את יכולות הלחימה של המפקדים ושל הכוחות מהרמה הטקטית ועד האסטרטגית במגוון מבצעים משולבים, הן ברמה המבצעית והן ברמה הווירטואלית.

"ברמה האישית, התרגיל יאפשר למלחים ולמפקדים להתנסות בתפיסות של לחימה ולהפיק לקחים", אמר ראש אגף המבצעים של הצי, אדמירל מייקל גילדיי. "האימון הבונה הזה הוא הנתיב לעתיד עבורנו. אפשר לדמיין את המלחים ואת המפקדים מבצעים אימון משולב – כנף אוויר וצוללות וספינות שטח ויחידות סייבר. בכל פעם שהם יעשו אלפי חזרות, אנחנו יכולים ללמוד מזה ולהביא את הלקחים לאופן שבו אנחנו נלחמים".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: US Navy photo