האם דיוויזיה 4 תסכל את מאמציה של רוסיה להרגיע את דרעא ודרום סוריה?

מיליציות הנתמכות על ידי איראן, ובמיוחד דיוויזיה 4 בראשות האלוף מאהר אל-אסד, מבקשות לסכל כל הסכם הפסקת נשק בדרעא, בתקופה בה הן רוצות שליטה מלאה בדרום סוריה.

למרות העובדה כי הוועד המרכזי בדרעא הגיע להסכם הפסקת אש עם המשטרה הצבאית הרוסית, לאחר פגישה בין שני הצדדים באזור דרעא, ביום ראשון אחר הצהריים, ה -1 באוגוסט, ניסו המיליציות של דיוויזיה 4, עם עלות השחר. היום, שני, להתקדם אל תוך שכונות בעיר דרעא, אך תושבי דרעא הצליחו להדוף ניסיונות אלו ואילצו אותם לסגת, מה שגרם להפצצת שכונות העיר עם טנקים, ארטילריה ופגזים נגד מטוסים.

מקורות אישרו לחדשות בלדי כי המיליציות האיראניות מתעקשות להגלות מספר תושבי דרעא לצפון סוריה, כתנאי הכרחי להפסקת המערכה הצבאית נגד העיר דרעא.

דוברו של "קבוצת איחראר חוראן" ,ארגון הגג של כל אירגוני המורדים בדרום סוריה, אבו מחמוד אל חוראני, אמר בראיון בלעדי לבלאדי ניוז, כי דיוויזיה 4, כוחות אלרית' (חטיבה 42) והמיליציות האיראניות מבקשים לסכל את הסכם ההפוגה בדרעא על ידי פרובוקציות באנשי דרעא .

בנוגע לשאיפות של דיוויזיה 4 בדרעא, אמר אל-חוראני כי המיליציות שלה מבקשות נקמה נגד תושבי דרעא, במיוחד מתושבי העיר דרעא על פעילותם נגד הבחירות לנשיאות וכי הם מבקשים לשלוט על כל אזור גבול סוריה-ירדן.

אל-חוראני אישר כי רוסיה הבטיחה לוועדות המרכזיות בדרעא להרגיע את המצב על רקע תגובת תושבי דרעא לדרישותיה לשחרר אסירים ושבויים מקרב אנשי צבא סוריה.

בהקשר זה, רוסיה מבקשת למלא את תפקיד המתווך כתוצאה ממה שקורה בדרעא, למרות האיומים הקודמים שלה, אותם ייצג הקצין הרוסי המכונה "אסד אללה" שאיים על תושבי דרום סוריה להכניס מיליציות של איראן לדרעא במקרה והתושבים לא ייענו לדרישותיו, לדברי אל-חוראני.