ג׳יהאד הסמים של חזבאללה

במהלך השנתיים האחרונות נחשף הציבור העולמי הרחב יותר ויותר לפעילותיו של ארגון הטרור חזבאללה, הארגון שכבר זמן רב לא נחשב רק לעוד ארגון שלוחם בישראל.

חזבאללה ששולט ברוב לבנון הקים כבר בנק מרכזי משלו – קרצ׳ אלחסן, את רשת המרכולים א-נור ועוד עשרות עסקים שפורחים כלכלית ומספקים אורח חיים נוח לתושבי לבנון, בניגוד לזה שמתנהל ברוב חלקי המדינה שבהם רשתות השיווק והבנקים הם תחת שליטת לבנון ונגיד הבנק הלבנוני – ריאצ׳ סלאמה.
כך קונה חזבאללה את העם הלבנוני ומקרב אותו אליו לאט לאט, באזורים בהם שולט הארגון הוא מעודד חקלאים לגדל פירות, ירקות וגם סמים ע״מ לעזור לחזבאללה לייצב את כלכלת המדינה.

📍אפילו מזכ״ל חזבאללה, חסן נצראללה, סיפק את נאום הג׳יהאד החקלאי המוכר ב7.7.2020 ברשת אלמנאר (https://t.me/abualiexpress/23126) וקרא לחקלאים במדינה כמה שיותר לגדל ייבול.

הרומן של חזבאללה עם הסמים מתחיל בשנות ה90 אז ראש הזרוע הצבאית של חזבאללה, עמאד מע׳ניה, הורה לפעילי חזבאללה להשתלב בקרטלי הסמים השונים בדרום ובמרכז אמריקה ע״מ לספק עוד ערוץ להכנסת כספים שישמש כערוץ חליפי למימון חזבאללה, מימון עצמאי ולא רק דרך הפטרון האיראני.
וכך היה – פעילי הארגון בדרום אמריקה פיתחו רשתות הפצות קוקאין לארה״ב דרך מקסיקו, ולאירופה דרך שטחי אפריקה.
עם השנים חזבאללה התרחב יותר ויותר ולא רק ייצא סמים למדינות שונות בעולם, הוא התחיל לייצר סמים בעצמו.
באזור בקאע שבמזרח לבנון מגדל היום חזבאללה, באמצעות חקלאים מקומיים, כמויות ענקיות של הרואין. כיום הבקאע נחשב לאחד ממרכזי ייצור הסמים הגדולים בעולם (!).
ולא רק הרואין מגדלים בארגון, מגדלים גם חשיש ואת הסם הממריץ קפטגון, סם הג׳יהאד.
הקפטגון הוא סם שבו משתמשים פעילי חזבאללה ודעא״ש באופן קבוע לפני פעילותיהם.

לפני כשלושה חודשים נתפסו בסעודיה 5.3 מיליון כדורי קפטגון בתוך משלוח רימונים (https://t.me/WorldNewsIL/6973), המשלוח הוברח דרך נמל ביירות לתוך שטח הממלכה. בתגובה – הסעודים החליטו להחרים את משלוחי הירקות והפירות מלבנון ולאסור על כניסת משלוחים כאלו לשטח סעודיה.

וביולי אשתקד נתפסו שני משלוחי סמים גדולים של חזבאללה בנמל סרלנו שבאיטליה – כ85 מיליון כדורי קפטגון נתפסו בנמל סרלנו והאצבע המאשימה הופנתה כלפי חזבאללה, מה שהיה מעניין באותה התפיסה הוא הנמל ממנו יצא משלוח הסמים לאיטליה – נמל לאד׳קיה שבמערב סוריה.

– חזבאללה השתמש ומשתמש בנמלים סורים ע״מ לייצא את הסמים שלו למדינות שונות בעולם, למה לא רק מנמל ביירות?

בין משטר אסד לבין חזבאללה קיים במשך שנים הסכם שיתוף פעולה בנוגע לייצור והברחת סמים.
משטר אסד וארגון הטרור פועלים יחדיו בשטח סוריה ומייצרים גם שם מאות טונות של סם הקפטגון ע״מ למכור אותו ברחבי העולם, לשקם את כלכלת סוריה ולהכניס עוד קצת כסף לכיסו של חזבאללה.
מי שעומד בראש השת״פ הוא מאהר אסד, אחיו של נשיא סוריה בשאר אסד.
מאהר אחראי מזה שנים על תחום הסמים בסוריה, בעבר פיקד על דיוויזיה 4 של צבא סוריה.

ולא רק דרך נמלים חזבאללה מבריח סמים – אלא גם דרך הגבולות הלבנונים שם הוא בעל השליטה, בזמן האחרון אנו עדים לעלייה חדה בהברחות הסמים והאמל״ח מלבנון לישראל דרך פרצות בגדר המערכת.
בתחילת חודש יולי חשף דובר צה״ל בערבית, אביחי אדרעי, את חאג׳ ח׳ליל חרב (https://t.me/WorldNewsIL/12175) – בכיר חזבאללה המוכר במודיעין הישראלי כ׳888׳, אישיות מרכזית בהברחות הסמים והאמל״ח לשטחי ישראל בזמן האחרון.
בחשיפה זו צה״ל מביך את חזבאללה בנוגע להברחות הסמים ושיתוף הפעולה של חזבאללה עם אזרחים ישראלים, ציונים, דבר שהוא מעט תמוה.
החשיפה של צה״ל שעלתה אך ורק בשפה הערבית הגיעה ע״מ לרמוז לבכירי הארגון בצד השני של הגדר שחאג׳ ח׳ליל חרב פועל בחתרנות מתחת לאפו של נצראללה במעטה חשאיות ע״מ לשווק את הסמים שבידו.

– אבל סמים באיסלאם הם אסורים, כיצד חזבאללה שנחשב לארגון שיעי רדיקלי ודתי מגדל ומייצא סמים?

העיתונאי הלבנוני טוני בולוס מסביר – לארגון הטרור חזבאללה יש פסקי הלכה שבהם הוא מציין כי מכירת סמים לחברות שנחשבות עוינות כמו מדינות אירופה, ישראל, סעודיה וארה״ב זאת חובה דתית ומוסרית ובכך פוטר את עצמו מכל אשמה.

קרדיט: עולם החדשות בטלגרם