מחסור בוויטמין D גורם להשמנה ולהצטברות שומן

מחקר חדש אישר את הקשר בין ויטמין נפוץ להשמנה מוגברת בשל השפעתו הישירה על גודל תאי השומן ועל חילוף החומרים.

מחקר חדש שפורסם לפני כמה ימים חשף תוצאות מדהימות הקשורות לרמות גבוהות של שומן בתאים אנושיים כאשר רמות נמוכות של אחד הויטמינים המפורסמים ביותר כיום.

תוסף תזונה מס '1 גורם לירידה בהשמנה!

מאמר מחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Scientific Reports אישר קשר ישיר בין השמנה לבין מחסור בוויטמין D, והמחקר ציין כי כאשר יש מחסור בוויטמין D, השומן מתחיל להצטבר בגוף. לפיכך, קצב חילוף החומרים האנושי מושפע, כפי שמעיד הדו"ח שפורסם בכתב העת הרפואי האמריקאי "medicircle"

לדברי מדענים, חוסר ב"ויטמין D "תורם להופעת בעיות הקשורות לתהליך חילוף החומרים ולעלייה במשקל, עם הצטברות הכולסטרול בגוף.

במחקרם שנערך באוניברסיטת צפון קרוליינה שבארצות הברית, ציינו מחברי המחקר כי הבחינו במקרים של השמנת יתר והיפרטרופיה במהלך המחקר על אנשים מסוימים עקב מחסור בוויטמין D, וחלו שינויים בגודל תאי שומן.

בנוסף, החוקרים עקבו אחר בעיות אחרות כגון טריגליצרידים גבוהים ורמות כולסטרול גבוהות, שהם סימפטומים של הפרעות מטבוליות.

תסמינים וסיכונים של מחסור בוויטמין D

על פי מחקרים, רמות נמוכות של "ויטמין D" קשורות לתחושות חרדה, שינויים במצב הרוח, כאבי פרקים, עייפות וחולשה.

מספר מחקרים הצביעו על כך שמחסור בוויטמין D קשור לסרטן, עייפות קבועה וסיכון משמעותי לבריאות הלב.

מתי ואיך כדאי ליטול כדורי "ויטמין D"?

על פי המאמר, בעת נטילת תוספי ויטמין D, יש לדאוג לדבר חשוב ביותר, שהוא "זמן הייצוב"; כלומר, אדם צריך ליטול תוספי ויטמין D באופן קבוע ובזמן הנכון, כדי לתת לגוף תקופת יציבות טובה. לדעת את הזמן הטוב ביותר לקחת את זה, בין אם לאחר האוכל ובין אם לפני האוכל, על פי ייעוץ רפואי.

תוסף התזונה מספר 1 לחסינות חזקה

המאמר שפורסם במגזין האמריקאי "לאכול זאת, לא זה" תחת הכותרת (התוסף התזונתי מספר 1 לחסינות) אישר כי "ויטמין D" נמצא בראש רשימת הויטמינים המחזקים את המערכת החיסונית.

המגזין ציטט את המומחה הגדול ביותר למחלות זיהומיות באמריקה, ד"ר אנטוני פאוצ'י, שאישר את קיומם של שני תוספי תזונה הקשורים לשיפור החסינות, כלומר "ויטמין D" ו"ויטמין C ".

"אם חסר לך ויטמין D, תהיה לכך השפעה על הרגישות האנושית לזיהום", אמר פאוסי בראיון לעיתונות בשנה שעברה.

סקירה מקיפה של מחקרים בהם השתתפו 11,321 אנשים מצאה כי אלו שנטלו תוסף ויטמין D שבועי או יומי היו בעלי סיכוי נמוך יותר לפתח דלקות בדרכי הנשימה מאלו שלא עשו זאת.

בתורו, אמיש אדליה, חוקר בכיר במרכז ג'ונס הופקינס לביטחון בריאות אמריקאי, אמר בהצהרות לכתב העת הרפואי "בריאות": "ישנן הוכחות ברורות לכך ש"ויטמין D" מסייע למעשה להילחם בזיהומים בדרכי הנשימה ". לדבריו, יש פחות נתונים המראים כי "ויטמין C" מגביר את החסינות, אך נטילתו "לא מזיק".