סוכל ניסיון פיגוע באמצעות מזל"ט נפץ נגד ספינה מסחרית סעודית

אתמול, שישי, הודיעה הקואליציה הערבית לתמיכה בממשלה הלגיטימית בתימן בהובלת סעודיה כי סיכלה ניסיון עוין לתקוף ספינה מסחרית סעודית באמצעות מזל"ט.

הקואליציה ציינה את המשך האיום של המיליציות החותיות, הנתמכות ע"י איראן, על קווי הספנות העולמיים.

הקואליציה אישרה כי מאמציה תרמו להבטחת חופש השיט ובטיחות הספינות החוצות במצרי באב אל-מנדב שבדרום הים האדום

בשבת האחרונה הכריזה הקואליציה הערבית כי מערכות ההגנה האווירית הסעודית יירטו והשמידו טיל בליסטי ששיגרה המיליציה החות'ית לעבר העיר ג'אזאן, שבדרום סעודיה.

לדברי דובר הקואליציה, ניסיונות המיליציה החות'ית לתקוף מטרות אזרחיות נהדפו.

הוא גם הודיע ​​על יירוט והשמדת של 4 כלי טייס לא מאויישים ששיגרה התנועה החות'ית לעבר אזור הדרום, כולל מזל"ט ששוגר לעבר חמיס מושייט, מה שמעיד על כך שהמיליציה החות'ית העוינת ממשיכה לנסות לתקוף אזרחים ומטרות אזרחיות .

הוא גם אמר: "אנו נוקטים באמצעים מבצעיים כדי להגן על אזרחים מפני תקיפות עויינות."

ראוי לציין כי ב -3 ביולי, הקואליציה הערבית הודיעה כי סיכלה "מעשה עוין ".

"הכוחות המשותפים שלנו היו יעילים וסיכלו פעולה עוינת ", אמרו בקואליציה. הקואליציה אישרה "יירוט והשמדת מטרה אווירית עויינת ששוגרה ע"י המיליציה החות'ית לעבר סעודיה".

זה זמן מה שמיליציה זו מנסה לתקוף  מטרות אזרחיות בממלכה, בניסיונות שגררו גינויים מכמה מדינות ערב ומדינות מערביות שהדגישו את תמיכתן בממלכה ובביטחונה, וגינו את מתקפות הטרור של החות'ים.

מאוחר יותר ביום שישי הודיעה הקואליציה כי סך ההפרות של המיליציה החות'ית הטרוריסטית הסתכמו ב -128,796 הפרות, כולל ירי של 383 טילים בליסטיים, 690 מל"טים, 79 סירות תופת, 205 מוקשים ימיים ו -96,912 פגזים. הפרות הפסקת האש באזור עיר הנמל – חודיידה שבצפון מערב תימן בלבד הסתכמו ב- 30,527.