בפיגוע באניית הסוחר הישראלית בים הערבי נהרגו 2 אנשי צוות זרים

אתמול דיווח משרד ההגנה הבריטי כי אניית סוחר ישראלית הותקפה במפרץ עומאן בים הערבי.

חברת Zodiac Maritime, המפעילה מכלית נפט שהותקפה מחוץ לעומאן, דיווחה מאוחר יותר היום כי שניים מאנשי צוותה נהרגו בהתקפה, והוסיפו, ביום שישי, כי השנייםהם מאנגליה ומרומניה, וציינו כי "הם לא מודעים לפגיעות נוספות בקרב הצוות."

Zodiac Maritime

ההתקפה, שהתרחשה ביום חמישי בערב, מצפון מזרח לאי מסירה, היתה על  מכלית  "מרסר סטריט "  שהניפה את דגל ליבריה .

 אתר התקיפה ממוקם 300 ק"מ דרום-מזרחית לבירת אומני, מוסקט.

חברת Zodiac Maritime היושבת בלונדון, היא חלק מקבוצת המיליארדרים הישראלית "Zodiac", פרסמה  כי מכלית שהותקפה הייתה "מרסר סטריט", ותיארה אותה כספינה בבעלות יפנית.

החברה תיארה את האירוע ביום שישי כ"פעולה פיראטית אפשרית ", אך מטה המבצעים של אגף הסחר הימי בבריטניה, המספקות מידע על הביטחון הימי, אמרו קודם כי לא מדובר במעשה פיראטי.

משרד ההגנה הבריטי אמר ביום שישי כי הוא עדיין חוקר את התקיפה המדווחת והוסיף בהצהרה כי "בזמן התאונה הייתה הספינה בצפון האוקיאנוס ההודי ושטה לכיוון דר א-סלאם (טנזניה) ולפוג'ירה (איחוד האמירויות הערביות) ולא היה מטען על הסיפון. "

מכלית הנפט היא בבעלות יפני, ואילו את הספינה מפעיל המשרד הבריטי של חברת Zodiac Maritime Company, שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, המדורג במקום ה -197 ברשימת האנשים העשירים בעולם, על פי סיווג פורבס, עם סך הון מוערך של כ- 11.3 מיליארד דולר.

סוכנויות חדשות ברחבי העולם יודעים לציין כי ככל הנראה פגע מזל"ט נפץ בתא הפיקוד הראשי בסיפון העליון של האנייה וגרם למותם של 2 ששהו אותו זמן במקום.

קרדיט לתמונה: רשת ספוטניק