מסוק עיראקי התרסק במהלך משימה קרבית וכל הצוות נהרג

ביום חמישי הודיע ​​דובר ביטחוני בעירק על התקסקות מסוק צבאי במחוז צלאח א-דין בעת ביצוע משימה קרבית וכי כל אנשי הצוות והנוסעים נהרגו.

הדובר הביטחוני לא הסביר את הסיבות להתרסקות המסוק, אך הוא אמר כי כלי הטייס היה במשימה קרבית בזמן נפילתו בסביבת מחוז אמרלי, היום ,עם שחר, מה שהביא להריגת צוותו בן 5 חיילים, אלוף משנה, רב סרן ושלושה קצינים בדרגת סגן.

הדובר הביטחוני פרסם את שמות ההרוגים, שעליהם התאבל גם דובר המפקד הכללי של צבא עיראק, יחיא ראסול, בציוץ בטוויטר.

האזור שמדרום לכירכוק (צפון) עד למבצעים סדירים של צבא עירק והקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, שעדיין יש בו תאים רדומים , במיוחד הרי המרין שנמצאים בין המחוזות סלאח אלדין  וקירקוק.

تفاصيل تدمير مقاتلة إسرائيلية بنيران «هليكوبتر» مصرية .. الطيار المصري فعل  المستحيل وأدهش خبراء الطيران العسكري .. أنقذ طائرة زميله ومجموعة الصاعقة  التي قام بنقلها

לפני יומיים החל צבא עיראק במבצע ביטחוני, בסיוע חיל האוויר, הצבא וכלי הטיס של הקואליציויה הבינלאומית, במשימות חיפוש וטיהור אזורים מדרום למחוז קירקוק (…) ומרדף אחרי שרידי כנופיות מחבלי דאעש ולגרום להם לפנות את האזורים הללו ", כך על פי הדובר הביטחוני העיראקי.  

בשנת 2014, דאעש השתלט על חלקים גדולים בעירק וסוריה. עירק הכריזה רשמית על ניצחונה על הארגון בשנת 2017, אך דאעש עדיין מחזיק תאי התנגדות באזורים ההרריים, במיוחד בכירכוק ובסלאח אלדין.

הארגון נטל גם אחריות לפיגוע התאבדות בבגדאד ב- 19 ביולי, בו נהרגו 30 בני אדם. 

اخبار دوليه - العراق.. سقوط مروحية خلال «مهمة قتالية» ومقتل 5 عسكريين

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות