שר החוץ האמריקאי בלינקן התפוצץ מכעס לאחר שגילה צלב קרס במעלית משרדו

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הביע את כעסו ביום שלישי והבטיח להגביר את המאמצים למאבק באנטישמיות לאחר שציור צלב הקרס, שהיה סמל הנאציזם, התגלה במעלית משרד החוץ.

גורמים רשמיים אמרו כי נפתחה חקירה כדי לגלות כיצד הצלב צוייר על מסגרת העץ של מעלית בבניין "הארי ס. טרומן", מטה הדיפלומטיה האמריקנית, הכפוף לאמצעי אבטחה הדוקים במרכז וושינגטון.

בלינקן שלח מכתב לעובדי משרד החוץ לפיו הציור, שהתגלה ביום שני בערב, "מתועב לחלוטין".

"זו תזכורת כואבת לכך שאנטישמיות איננה שריד מהעבר, היא עדיין כוח שאנו מתמודדים איתה בעולם ולצערנו אנו מתמודדים עמה קרוב יותר לבית", אמרה דוברת המשרד גלינה פורטר וציטטה מכתב מאת בלינקן, שנמצא בביקור בהודו.

"יש לומר כי לאנטישמיות אין מקום בארצות הברית ובוודאי לא במשרד החוץ", הוסיף המכתב.

האגודה היהודית האמריקאית מסרה כי הצלב קרס צויר לא הרחק ממשרדו של השליח המיוחד למאבק באנטישמיות.

"אנטישמיות היא עדיין כוח מתועב בעולם, כפי שבצדק ציין השר, אך למרבה הצער הרבה מהאנטישמיות העומדת בפנינו כיום אינה ניכרת כמו צלב הקרס הנאצי", אמרה הולי הפנגל, מנהלת החברה למאבק באנטישמיות.

במהלך ביקור בחודש שעבר בברלין, הסכים בלינקן עם גרמניה להשקיע מאמצים במטרה להילחם בתחיית האנטישמיות, כולל קידום מודעות על השואה ובזמן שהניצולים הולכים ומזדקנים.

הוא הזהיר באותה תקופה כי הכחשת שואה וצורות אחרות של אנטישמיות "הולכות לעתים קרובות יד ביד עם הומופוביה, שנאת זרים, גזענות וצורות אחרות של שנאה", וכינה זאת "זעקות  לעבר אלה המבקשים להרוס את הדמוקרטיות שלנו."

معاداة السامية: في الوقت الحاضر - عين أوروبية على التطرف