דיווח: "מערכת ההגנ"א הסורית הצליחה ליירט טיל SPICE 1000 ישראלי"

כוחות ההגנה האווירית הערבית הסורית (SyAADF) יירטו פצצה גולשת מדגם SPICE 1000 במהלך ההתקפה האווירית הישראלית על חומס ב -22 ביולי.

הפצצה המודרכת הופלה על ידי מערכת ההגנה האווירית הסורית , ה- SyAADF , מעל לבנון. שרידי הפצצה נפלו ליד העיירה לחפד – בהר לבנון הנמצא 80 ק"מ מהיעד העיקרי של המתקפה האווירית הישראלית, בסיס חיל האוויר הסורי " אל-דבעא" באזור הכפרי הדרומי של מחוז חומס שבסוריה.

SPICE [פצצה חכמה, מדויקת, חסכונית] היא פיתוח ישראלי של ערכת הסבה לטיל מונחה  EO / GPS של פצצה לא מונחית והופכת אותה לפצצה מונחית מדויקת. ספייס 1000 הוא גרסה לטיל עליו ניתן להרכיב ראש קרבי במשקל 450 ק"ג כגון MK-83, MPR1000, BLU-110 ו- RAP-1000 ויש לו טווח של 100 ק"מ.

מערכת ההגנה האווירית -SyAADF כבר יירטה בעבר פצצת גלישה ישראלית מדגם SPICE 1000, כמו זאת שיורטה ליד בירת סוריה דמשק בינואר 2019.

ההתקפה הישראלית ב -22 ביולי לא גרמה לאבדות בנפש. אף על פי כן, בסיס האוויר אל-דאבעא, המהווה כיום את המרכז הלוגיסטי הראשי של חיזבאללה בסוריה, נפגע קשות.

נראה כי ישראל מתכננת להעצים את התקפותיה על סוריה. התקיפה ב -22 ביולי היתה התקיפה השניה באותה שבוע. התקיפה הראשונה, שכוונה למספר עמדות במזרח מחוז חלב שבצפון סוריה, התרחשה ב -19 ביולי.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר על הדיווח הזה : "זו פצצה טיפשה שהרכיבו עליה כנפונים ״לגלישה״. עצם מציאת הכנפונים בשטח לבנון לא מעיד על יירוט. בכל מקרה זה לא אירוע דרמטי אם בכלל קרה כמתואר".

Syrian Air Defense Forces Intercepted SPICE 1000 Bomb During Recent Israeli Attack On Homs

טיל הספייס . קרדיט לתמונה: ויקיפדיה