ברקע סירוב סין לאפשר חקירה באשר למקור הקורונה- מומחה: "הנגיף מנצח"

אפידמיולוגים הזהירו כי סירובה של סין לאפשר  חקירה מקיפה על מקור נגיף הקורונה החדש במדינה מאיים על התרחשותן של מגיפות חדשות בעתיד, ו"מחזק את החשדות " לפיה ממשלת סין מנסה לכסות על האפשרות כי הנגיף תוכנןהונדס במעבדה , על פי אתר החדשות האמריקאי פוליטיקו .

סין דחתה את תוכנית ארגון הבריאות העולמי לביצוע שלב שני בחקירת מקור נגיף הקורונה, הכוללת את ההשערה שאולי דלפה ממעבדה סינית.

החודש הציע הארגון לערוך חקירה נוספת, הכוללת ביקורות במעבדות ושווקים בעיר ווהאן, שם הופיע הנגיף לראשונה, וקרא לרשויות להיות שקופות ולסייע בידי החוקרים.

המקרים הידועים הראשונים הופיעו בעיר ווהאן שבמרכז סין, בדצמבר 2019, וההערכה היא כי הנגיף הועבר לבני אדם מבעלי חיים בשוק החיות העיר.

علماء يستعدون لنشر أول تقرير عن أصل فيروس كورونا - RT Arabicקרדיט לתמונה: RT

"היו לנו כבר שתי מגיפות בסין שמקורן בווירוס הקורונה, וסביר להניח שתהיה לנו מגיפה נוספת של נגיף הקורונה שיגיע אף הוא מסין", אמר פיטר הוטז, דיקן מכללת ביילור לרפואה ובית הספר הלאומי לרפואה טרופית ביוסטון לאתר "פוליטיקו" .

מסיבה זו, הרופא חושב כי חקירה נוספת בסין "היא ההזדמנות הטובה ביותר שלנו לקבוע אם הנגיף עבר מעטלפים לבני אדם, ואנחנו לא יכולים לעשות זאת בלי לנסוע לסין."

"מה שארגון הבריאות העולמי ביקש הוא סביר מאוד", אמר מייקל אוסטרולם, מנהל המרכז למחקר ומדיניות במחלות זיהומיות באוניברסיטת מינסוטה, וציין כי סירובה של בייג'ינג לאפשר חקירה "יניע ספקולציות קונספירטיביות לגבי אופן הופעת הנגיף ויגרום לאנשים לחשוד שמדובר בנגיף מעשה ידי אדם וכי הנגיף " שוחרר בכוונה".

כריס פרייר, פרופסור לבריאות הציבור ולזכויות אדם במכללת ג'ונס הופקינס, כינה את סירובה של סין לאפשר חקירה – "בעייתי ביותר", וייחס זאת לנחישותה של המפלגה הקומוניסטית הסינית השלטת "לשלול כל גילוי שלילי אפשרי ביחס למקור הנגיף."

פריר אמר כי הסכנה ארוכת הטווח של הופעתם של "קורונה – ווירוסים" קטלניים מחייבת שנלך עד שנתגבר על הסירוב הסיני. הוא הוסיף, "אנו נמצאים במאבק בו הנגיף מנצח … מה שאנחנו תמיד רוצים לעשות זה למנוע מגיפות (בעתיד), וכדי לעשות זאת, עלינו לדעת כיצד הדבר הזה התגלה ואיך הוא קיבל את תכונות מותאמות לחלוטיןלהעברה מאדם אחד למשנהו. "

הנגיף הרג יותר מארבעה מיליון בני אדם והדביק 193 מיליון אחרים ברחבי העולם, וגרם להפסדים כלכליים עולמיים, שהחשובים שבהם הם הירידה החדה בתוצר העולמי והירידה בסחר העולמי.

 

“المرأة الخفّاش” تتحدث أخيراً من ووهان عن أصل فيروس كوروناקרדיט לתמונה: רשתות חברתיות