שודרג המוזיאון המצרי בכיכר תחריר שבקהיר

ביום ראשון התייחסה ממשלת מצרים לשמועות שהופצו בחלק מאתרי האינטרנט ודפי הרשתות החברתיות  על הריסת המוזיאון המצרי בכיכר תחריר בבירה קהיר, לאחר פתיחת המוזיאון הגדול המצרי.

ממרכז התקשורת של מועצת השרים נמסר כי היא עשתה בירור במשרד התיירות והעתיקות, ש"הכחיש את החדשות הללו והדגיש כי אין אמת בידיעות על הריסת המוזיאון המצרי בתחריר לאחר פתיחת המוזיאון הגדול המצרי. "

המשרד הדגיש כי המוזיאון המצרי בתחריר הוא אחד המבנים הארכיאולוגיים החשובים והמפורסמים ביותר בעולם שלא ניתן לגעת בהם, שכן הוא אושר ברשימת אתרי המורשת של ארגון החינוך, המדע והתרבות האסלאמי העולמי (ISESCO) והרשימה של אונסקו, המהווה הכרה בערך המוזיאון כמורשת עולמית.

היא ציינה כי פרויקט פיתוח ושיקום המוזיאון יוצא לדרך לשדרוג רמת שירותי התיירות הניתנים בו.

תהליך שידרוג המוזיאון יתבצע בשלושה שלבים עם מענק מהאיחוד האירופי בשיתוף עם הקונסורציום של חמישה מוזיאונים אירופיים (המוזיאון הבריטי בלונדון – מוזיאון הלובר בפריז – המוזיאון המצרי בטורינו – המוזיאון הלאומי לעתיקות. בלונדון – המוזיאון המצרי בברלין).

על פי נתוני משרד העתיקות, הושלמה הכנת ההליכים הסופיים לתרחיש הפרזנטציה החדש לאולם העתיקות הפרהיסטוריות, לאולמות המדינה העתיקים, לאולמות העתיקות היוונית-רומאית ולתקופה המאוחרת במוזיאון, כמו גם השימוש בכמה חומרים ארכיוניים על האתרים הארכיאולוגיים בהם התגלו החפצים כדי לחבר את המבקר עם אותם אתרים.

המשרד ציין כי פיתוח האולם יוקדש ל"אוצרות תאניס " – "كنوز تانيس", יוצג לראשונה בצורה מלאה להחלפת אוצרותיו של המלך" תותנחאמון ", שיועברו לידי המצרי הגדול. מוזיאון לפני פתיחתו.

הצבת אוצרות "תאניס", המונה כאלפיים מוצגים, כולל מסכות זהב וארונות כסף של המלכים שישנק ובסוס הראשון, באולם המוזאון כבר הושלם.

المملكة المصرية الوسطى - Wikiwand

קרדיט לתמונה:ויקיפדיה