ארה"ב חוקרת טענות ישראל כי קטאר מממנת פעילויות של משמרות המהפכה

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי משרד החוץ האמריקני פתח בחקירה בעקבות דו"ח של ממשלת ישראל הטוען כי קטאר מממנת את משמרות המהפכה האיראנים, שנמצא ברשימת אירגוני הטרור של ארצות הברית ומדינות אחרות.

העיתון וושינגטון אקזמינר מצוטט דובר מחלקת המדינה האמריקנית כאומר: "אנו בודקים את הטענות האלה"

הדובר, שזהותו לא נחשפה, הוסיף כי "לקטאר ולארצות הברית יש שותפות אסטרטגית וביטחונית חזקה במאבק בטרור, וציין כי" קטאר היא אחת מבעלות הברית הצבאיות הקרובות ביותר של ארצות הברית באזור, ושיתוף הפעולה הצבאי והביטחוני בין ארצות הברית לקטאר תורם לבטיחות וליציבות האזור.

נושא המימון של קטאר לפעילות משמרות המהפכה הועלה לראשונה במהלך פגישה שהתקיימה בבית הלבן בחודש שעבר בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לנשיא ישראל לשעבר ראובן ריבלין, על פי עיתון " טיימס ישראל ". .

באותה עת ציטט העיתון דיפלומט בכיר ישראלי, שטען, בעילום שם, כי "ריבלין מסר לבית הלבן מידע מודיעיני הקשור למימון שסיפקה קטאר למשמרות המהפכה האיראנים".

העיתון הוסיף כי הבכיר ציין כי "מידע זה הדאיג את הבכירים האמריקאים שהשתתפו בפגישה."

אתר האינטרנט של המחלקה האיראנית ב"קול אמריקה "אישר כי ישראל כבר סיפקה מידע מודיעיני לממשל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על מימון קטאר למשמרות המהפכה האיראנים, תוך שהוא מצטט גורם דיפלומטי המכיר את הפגישה.

בתגובה לשאילתה ששלח אתר החדשות "אלחורה" בנוגע לדו"ח של וושינגטון אקזמינר ,  משרד החוץ האמריקני סירב להתייחס לעניין, ואילו שגרירות קטאר בוושינגטון לא הגיבה לפניית דואר אלקטרוני ששלח האתר.

בינתיים, העיתון הקטארי, אלראיה – الراية , פרסם, ביום שבת, את הצהרותיו של שר החוץ הקטארי, שייח 'מוחמד בן עבדולרמן אל-ת'אני, שפרסם לפני יומיים בטוויטר, בהן הדגיש את  "השותפות הקטארית-אמריקאית בקידום השלום. והביטחון ", לאחר פגישה שקיים עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בוושינגטון, ביום חמישי.

Iranian activists criticised the Qatari attempt to help the Iranian regime, describing it as "covering up for a crime”.

קרדיט לתמונה: MEO