גנרל רוסי בכיר הגיע מרוסיה להיפגש עם פיקוד חטיבה 8 הפועלת בדרום סוריה

נערכה פגישה בין גנרל רוסי בכיר לפיקוד חטיבה -8 הפועלת באזור דרעא ובקרבת גבול ישראל

מקורות אנונימיים חשפו את פרטי הפגישה שהתקיימה לפני מספר ימים בין פיקוד חטיבה 8 מגייס 5 של צבא סוריה לבין גנרל רוסי, הנחשב לאחד המפקדים הבכירים הרוסים הבולטים בסוריה. הפגישה התקיימה בעיר בוסרה אלשאם באזור הכפרי של מחוז דרעא.

"הגנרל הרוסי אלכסנדר זורין ביקר בעיר בוסרה אלשאם בדרעא וקיים פגישה עם פיקוד חטיבה 8. במהלך אותה פגישה נדונו כמה נושאים: המצב הכללי בדרום סוריה, שיקום השלום באזור והקמת מנגנון לשיפור היחסים בין הרוסים לחטיבה השמינית ", אמרו המקורות ל- ערוץ סוריה 24.

"הגנרל הרוסי הבטיח לפתור כמה סוגיות בדרום ולעמוד בכל בקשות החטיבה. הבקשות הבולטות ביותר הן העלייה במספר הלוחמים והחזרת ההקצבות הכספיות לרמות הקודמות שלהן. ההקצאות הללו הושעו לשלושה חודשים: לאחרונה לוחמים קיבלו 100 דולר במקום 200 דולר ", הוסיפו המקורות.
"הבכיר הרוסי הגיע לעיר בוסרה אלשאם ממוסקבה, וכנראה עזב את סוריה עוד באותו יום; הוא לא נפגש עם משהוא מבכירי משטר סורי ​​" אמרו המקורות.

הגנרל זורין הוא מהמפקדים הרוסים הבולטים בסוריה ונהנה מסמכויות רחבות. בשנת 2018 הוא היה אחראי גם על נושא ההתיישבות והמשא ומתן בדרום סוריה.

רוסיה הקימה את חטיבה 8 בפיקודו של אחמד אל-עוודה, לשעבר מפקד מיליציית " צעירי הסונים" . חטיבה 8 הייתה בעבר חלק מצבא סוריה החופשי והצטרף לצבא סוריה לאחר שנחתם הסכם הסולחה בתיווך רוסי ואיפשר את השליטה מחדש של צבא סוריה על כל דרום המדינה  ביולי 2018.

נאמנותם של מפקדי חטיבה 8 נתונה לרוסים .

למרות היחסים בין רוסיה לחטיבה 8, עשרות קצינים מתנגדי-משטר וחברי פלגי אופוזיציה לשעבר הצטרפו לשורות החטיבה בשלוש השנים האחרונות. גיוס זה מונע משירותי הביטחון של המשטר לעצור אותם.

היום נודע כי המורדים באזור דרעא שבדרום סוריה הסכימו למסור חלק מנשקם האישי לצבא סוריה, ככל הנראה לאחר שהגנרל הרוסי הבכיר ערב לשלומם.

Russian General Meets 8th Brigade Command

קרדיט לתמונה: סוריה 24