צוות חיפוש רוסי-סורי עדיין ממשיך לחפש שרידי נעדרי צה"ל הקבורים בדמשק

צה"ל הצבא המוסרי בתבל המאמץ את האמרה במשך כ 3000 שנה " אנו שמחים שאנו חיים איננו חפצים במות האחרים " כמאמר הנביא ירמיהו" ושבו בנים לגבולם ". החפירות בבית העלמין במחנה ירמוך נמשכת להשבת הבנים הביתה חזרה למנוחת עולמים !

ההתרשמות בעולם הערבי מהבאת גופתו של זכריה באומל הי"ד לקבר ישראל, 37 שנים לאחר שנהרג בקרב סולטן יעקב הותירה רושם חזק לגביי התייחסות מדינת ישראל לחיי אדם .

כך לדוגמא כתב בלוגר לבנוני: "תראו מה ישראל עשתה כדי להשיב חייל אחד אחרי 37 שנה. הפכו לנו את כל הקברים, חיפשו וחיפשו ולא התייאשו – וזה אומר משהו עלינו".

הבלוגר הוסיף וכתב שבזמן שבסוריה מוטלות גופות מתחת להריסות – הוא ראה מהי עוצמה מוסרית של מדינת ישראל שלא רק מדברת אלא גם מתנהגת כך יש לנו מה ללמוד מישראל ".

בימים האחרונים הכוחות הסוריים והרוסים אסרו על תושבי מחנה ירמוך לבקר בבית העלמין במהלך החג הקדוש לאסלאם העיד אל אדחא, מכיוון שעבודות החפירה נמשכות במטרה למצוא חללים מצבא ישראל .

כוחות הביטחון של המשטר הסורי ומחסומי המשטרה הרוסית מנעו מתושבי מחנה ירמוך, מדרום לדמשק, לבקר בבית העלמין חללים במהלך עיד אל-אדחא, על פי מקור זכויות אדם של קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה. המקור הסביר ל- SY-24 כי שירותי הביטחון הסוריים ומחסומי המשטרה הרוסית עדיין נמצאים במקום ברחוב מספר 30 סמוך לשכונת אל-מג'ארבה, כחלק מחפירת המחנה.

הקברים ימשיכו להיבדק ולהיחפר, במסגרת חיפוש אחר שרידי חיילי הצבא הישראלי. החפירות הללו מנעו מאנשים להתקרב לבית העלמין.

כוחות המשטר הסורי ורוסיה גם מנעו מכמה פקידים פלסטינים לנסוע לבית קברות השהידים הישן במחנה ירמוך, ומנעו מהם להניח זרים בכל פעם שהללו ניסו לבקר את העלמין .

כזכור בית העלמין הממוקם במחנה הפליטים ירמוק במרחב דמשק נפגע קשות בהפגזות ארטילריות של צבא סוריה שניסה לעקור את נוכחות אנשי דאעש וכוחות צבא סוריה החופשי שהשתלטו על האזור .

בתחילת פברואר תיארו גורמי זכויות אדם את הכוחות הרוסים חופרים קברים בבית העלמין לחללים סורים בחיפוש אחר שרידי חיילים ישראלים .

זו לא הפעם הראשונה שכוחות המשטר ורוסיה מונעים מהתושבים לבקר בבית העלמין. באוגוסט 2019 הם מנעו מהתושבים להתקרב לבית העלמין והקימו סוכות וגדרות בקרבת מקום.

תושבי ירמוך חיים כיום בתנאים הומניטריים מחפירים ומשברים כלכליים חסרי תקדים. על פי מקורותינו, מצוקות אלה מורכבות מדמי שכירות של הבתים והוצאות מחיה גבוהות, שלא לדבר על אבטלה נרחבת וחוסר מקומות עבודה.

 

קרדיט : מאיר בר מקבוצת נציב קרדיט לתמונה: מהרשתות החברתיות