המיליציות האיראניות בסוריה רוכשות ניסיון מבצעי להפעלת כטב"מים חמושים

סוכנות הידיעות הסורית – סאבאריון  טוענת כי התקיפה לפני כשבועיים על שדה הנפט אלעמר – #العمر/#sl_Omar ,במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה, שבשליטת האמריקאים והכורדים, לא נעשתה כפי שחשבו על ידי ירי של  רקטות גראד אלא זאת היתה מתקפת כטב"מים מתואמת. לדברי סוכנות הידיעות יש בידה עדי ראיה מקרב תושבי המקום הטוענים כי ראו בעת ההתקפה בשמי האזור עשן שחור , פליטות ממנועי המזל"טים התוקפים.

אין לידיעה הזאת כל אישור ממקור כלשהו והוא כרגע בלעדי לסוכנות זאת .

הסוכנות הסורית מצטטת גם באותו דיווח את הנשיא אסד באומרו כי  סוריה תחזיר לעצמה את השליטה על כל השטחים כמו האזורים שממזרח לנהר הפרת , הנמצאים כרגע בשליטת הכורדים בגיבוי אמריקאי כבד , ליד גבול עיראק וכן על הגולן .

Iran-backed faction in Iraq launched drone attack on Saudi palace | | AW

הערה ברקע הדיווח הסורי:  אם הדיווח על מתקפת כטב"מים איראנים חמושים על מתקני נפט אמריקאים במזרח סוריה , אכן נכונים , הרי שזה יותר מרומז כי המיליציות האיראניות, הפועלות על אדמת סוריה, מתאמנות כרגע על מטרות אמת, במטרה לרכוש ניסיון קרבי ויכולות הטסה מבצעיות בתרחישי אמת , ומשם הדרך אך קצרה לפעולה דומה נגד ישראל.

המיליציות השיעיות האיראניות הפועלות בעיראק כבר הפעילו בעבר , מספר פעמים כטב"מים חמושים נגד מטרות אמריקאיות שונות ואף הצליחו לגרום להם נזקים.

ארה"ב הגיבה בתקיפות נגד לאחר המתקפות עם המזל"טים האיראנים , אך נראה כי איראן מוכנה להשלים עם המחיר שהאמריקאים מנסים לגבות מהם על פעילות שכזאת אך הם שואפים שבידי המיליציות שלהם תהיה את הניסיון והיכולת להמשיך במיתווי פעולה התקפיים עם כטב"מים חמושים וכך יוכלו לנייד מומחיות זאת לכל חזית לחימה שיבחרו ברחבי המזרח התיכון .

איראן שיודעת, שאם תחליט לנצל יכולות נרכשות אלו לתקוף איתן את ישראל במטרה לנטרל את התקיפות הישראליות המתמשכות, ללא תגובה כמעט עד כה , על מטרות איראניות בסוריה , המפריעות לה להתבסס שם בצורה מסיבית , ושהמחיר לתקיפת ישראל על ידי כטב"מים חמושים או מתאבדים תהיה קשה מאוד עבורה, רוצה כרגע להבטיח שאם היא בכל זאת תחליט לתקוף , והיא כבר החליטה עקרונית שכן, נשאר רק לקבוע את העיתוי , לפחות שתצליח לגרום נזק מוראלי מינימלי לישראל, כדי שהמחיר, בדמות מכת נגד ישראלית מוחצת תהיה שווה את זה.

הפרשן הצבאי של האתר , גיא א. , מציין כי האיראנים ניסו כבר פעמיים, לפחות, לתקוף עם כטב"מים חמושים מטרות בשטח ישראל אך נכשלו כשהם מיורטים בדרך".

איראן גם  יכולה להפעיל את יכולות החיזבאללה בתחום נגד ישראל אך היא מבינה שגם במקרה זה ישראל תגיב קשות נגד החיזבאללה והרצון לשמור את הקלף החיזבאלוני ליום הדין מאלץ אותה לוותר על אופציה זאת.

כאמור תקיפה נוספת על מטרות בישראל בעזרת כלי טייס בלתי מאויישים חמושים, היא כבר לא עניין של "אם" אלא עניין של "מתי?" ועל ישראל להבטיח שגם הפעם  כל הזדמנות כזאת לא תיפול  לידי האיראנים , שברור כבר שהם מוכנים לשלם כמעט כל מחיר על מנת להצליח במשימתם.

תמונה