המצפה הסורי: התקיפות הישראליות אמש בצפון סוריה היו באישור רוסי

המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון טען היום כי ההפצצה הישראלית ,בחצות שבין רביעי לחמישי , על מטרות בצפון סוריה קיבלו אור ירוק מהפיקוד הרוסי המרכזי בסוריה, שכן מוסקבה אינה מתנגדת לתקיפות ישראל על אתרי המיליציות של טהרן בסוריה, אלא רואה בתקיפות אלו גורם חשוב על מנת להגביל את פעילותה של איראן במדינה. כשונה אסטרטגיות בין מוסקבה לטהרן יצרו תחרות ברורה לכל הצדדים למרות הכחשתן.

אולי היעדים הכלכליים של כל צד , רוסיה ואיראן , שונה מהשני, והשתיקה הרוסית בנוגע להתקפות הישראליות על סוריה, והניסיון של כמה קבוצות חמושות הנאמנות לטהרן להיות נוכחות בנפת לטקיה שבצפון המדינה, מעוז הרוסים , הם שהפעילו סוג של עימות בן 2 המדינות. , שהיתחדש שוב לאחרונה, במיוחד לגבי פעולות גיוס באזורים מסוימים. שניהם משתמשים במגוייסים מקומיים  כדי להשיג את יעדיהם ובסופו של דבר מכריחים אחד את השני לעשות ויתורים.

המצפה הסורי ציין עוד כי על פי המידע העדכני ביותר, התקיפות הישראליות, אתמול בלילה, יום רביעי, כוונו לאתרים צבאיים השייכים למיליציות האיראניות, במיוחד באזור שדה התעופה הצבאי אל-דאבאא, ואל-קוסייר באזור הכפרי המערבי של חומס, ונקודות אחרות של אותן מיליציות בגזרה המזרחית של האזור הכפרי של חומס.

רשת אלערביה דיווחה כי מאז תחילת השנה, 2021, תקפה ישראל יותר מ -14 יעדים, בין אם באמצעות טילים או תקיפות אוויריות, שהביאו לפגיעות או להשמדת כ 41 יעדים, כולל בניינים, מחסני נשק ותחמושת, מטות צבא, מרכזי פיקוד ואתרי צבא. יעדים אלו הותקפו  תחת שתיקה רוסית או בהתעלמותם, במקרה הטוב.

באשר לישראל, היא ממעטת ליטול אחראיות על התקיפות בסוריה , אך צבאה הצהיר ,בדו"ח השנתי, כי הוא תקף כ- 50 יעדים בסוריה במהלך שנת 2020, מבלי למסור פרטים אודותיהם.

מצגת המטרות שהותקפו: