אחרי "שאנל"- אסמה אסד מצטנעת ולובשת שמלה של מעצב סורי

מעצב סורי בשם אסעד חליפה פרסם תמונה שלו עם אסמה אל-אסד לבושה בשמלה בעיצובו, בה היא הופיעה במהלך  השבעתו מחדש של בשאר אל-אסד לנשיא סוריה.

חליפה כתב אתמול בתגובתו על התמונה," .. ליבי גאה שנבחרתי כמעצב סורי לעיצוב שמלתה של הגברת הראשונה, אסמה אל אסד . "

Asmaa Al-Assad.jpg

את השמלות של המעצב, בעל חנות בשכונת ראודה בדמשק, לבשו שחקניות ואמניות סוריות, בהן הבה נור, פיה יונאן, ג'ני אספר ומאיה דיאב.

אשתו של נשיא סוריה לבשה בעבר שמלות של שאנל ובנעלי עקב, שכבר אינן מתאימות להליכה על ההריסות שהותירה המלחמה, על פי המגזין "אקונומיסט".

 "כל הלקים האלה, כל הז'קטים האלה, כל התכשיטים האלה ננטשו על ידי הגברת הראשונה ובמקום זאת היא החלה להראות בציבור עם נעלי בית וחולצות ומכנסיים פשוטים.

אימלדה מרקוס

המגזין דיווח בתחקיר שנערך על אסמה אל-אסד כי דיפלומטים של המשטר כינו אותה בעבר אימלדה מרקוס על שם הגברת הראשונה של הפיליפינים שהתמכרה לרכישת נעליים. המגזין ציטט את עובדי חברת התעופה סיריאן בלונדון שספרו איך אשת הנשיא סחבה  שורה של קופסאות המכילות בגדים חדשים, אותן הביאה מהחנויות המשובחות ביותר בלונדון.

במהלך השנה הראשונה של המהפכה אסמה הוציאה 250,000 ליש"ט על רהיטים. כדי לעקוף את הסנקציות, אותם היא שלחה לכתובת בדובאי ולא השתמשה בשמה האמיתי בעת שהזמינה דברים  מ-"הארודס" שבלונדון. סוכנת משפחת אסד בלונדון הכינה רשימת בקשות שאסמה הגישה לה לרכישת נברשות.

בסוף השנה שעברה הטילה וושינגטון סנקציות על המשטר, כולל הבנק המרכזי, והכניסה לרשימה השחורה מספר אנשים וגופים, כולל אסמה אל אסד, בגלל תפקידה בשיבוש המאמצים שמטרתם להביא פתרון פוליטי בסוריה.

אחרי "שאנל" ... אסמה אל אסד לובשת שמלה שעיצבו הלקוחות שלו, מאיה דיאב וג'ני אספר