"סאנא" הסורית: ישראל תוקפת מטרות איראניות בא-ספירה שבצפון סוריה

סוכנות הידיעות הסורית – סאנא דיווחה בשעה האחרונה כי מטוסי קרב ישראלים תקפו את קהקומפלקס הצבאי הסורי ליד העיירה א-ספירה ממזרח לעיר חאלב שבצפון המדינה.

לדברי הסוכנות מטוסי קרב ישראלים ירו טילי שיוט לעבר מטרות איראניות במתחם לייצור נשק הסמוך לעיירה א-ספירה וכן תקפו את המכון למחקר שבאזור.

לדברי סוכנות הידיעות הסורית מערכות ההגנה האווירית הסורית שבאזור ירו לעבר הטילים שהיו בדרכם למטרה והצליחו להשמיד את רובם .

תמונה

דיווחים מהשטח:

*- אלמיאדין : רוב טילי השיוט שהמטוסים הישראלים ירו לעבר המטרות במתחם א-ספירה יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית הסורית .

*- המתקן הכימי כבר לא פעיל כמה שנים. בספירה יש כמה מכלולים לייצור טקק, חומר הודף, מנועי טילים ומתחמים לאחסנת אמל"ח.

*- מקור צבאי סורי: בסביבות השעה 23.37, האויב הישראלי פתח בתוקפנות אווירית לעבר דרום מזרח חלב, מערכת ההגנת האווירית שלנו התעמתה עם טילי התוקפנות והפילה את רובם. תוצאות התוקפנות נבדקות. סאנא

*- המתחם הצבאי שהותקף:

*- אחת התקיפות הקודמות :

*- סרטון מזמן התקיפה:

 

*- מקורות מקומיים אמרו כי ההפצצה הישראלית כוונה, בנוסף למפעלים הצבאיים,גם  לבסיסי צבא איראניים באל-עיס –  العيس ومطار كويرس العسكري  ובשדה התעופה הצבאי כוירס.

*- מקור סורי: לעיר אלספירה, למפעלים של משרד הביטחון ולמרכז למחקרים מדעיים של משרד ההגנה הסורי, שנמצאים שם, יש את אחת מטבעות ההגנ"א הסוריות החזקות ביותר.

*- מנהל המצפה הסורי : התקיפה הישראלית באזור חאלב הוא הראשון לאחר שנתניהו הלך ובו תקפו את המפעל הצבאי שליד העיירה א-ספירה בו נמצאים מפעלי ייצור ומחסני נשק של משמרות המהפכה האיראנים .