הפגנות מחאה אלימות נגד מגבלות הקורונה בקפריסין

מתפרעים פרצו הערב למשרדי ערוץ הטלוויזיה סיגמה בקפריסין במהלך הפגנת מחאה נגד מגבלות הקורונה וגרמו נזקים כבדים לרכוש. "ההתקפה היא מכה לדמוקרטיה ולשלטון החוק", הצהיר הנשיא ניקוס אנסטסיאדיס, בעוד שהעיתונאים הבהירו כי "אף אחד לא ישתיק אותנו".

הערב התקיימה הפגנה מול ארמון הנשיאות בניקוסיה במחאה על הטלת מגבלות הקורונה בשל העלייה המחודשת בתחלואה. חלק מהמפגינים הגיעו לבניין של בית ההוצאה לאור דיאס, שם שוכנים גם המשרדים של ערוץ סיגמה.

המתפרעים השליכו נפצים שגרמו לשריפת מכוניות ופרצו פנימה כשהם משחיתים רכוש בדיוק בזמן שידור מהדורת הערב. לאחר מכן, שבו המפגינים לאזור ארמון הנשיאות, שם התנגשו עם כוחות המשטרה.

"אף אחד לא ישתיק אותנו", הדגישו בדיאס ובסיגמה. "הבריונים רעולי הפנים הגיעו למשרדים שלנו וגרמו נזק. עשרות מעמיתינו עבדו בזמן הזה והותקפו בפחדנות על ידי ההמון שפרץ לקבוצה שלנו".

המראות במשרדי סיגמה עוררו תרעומת ציבורית וגינויים מכל עבר. "ההתקפה על 'סיגמה' היא מכה לדמוקרטיה ולשלטון החוק ולא נסבול את זה", אמר הנשיא אנסטסיאדיס. "המדינה תגיב בתקיפות לכל מי שהתעלמו מהחוקים. הבריאות והבטיחות של האזרחים שלנו ושל הדמוקרטיה שלנו לא יישארו בידיהם של אזרחים בלתי אחראים".

גם בכלי התקשורת האחרים הביעו סימפטיה ותמיכה בעמיתיהם המותקפים. "אנחנו מגנים את התקריות האלימות שהתרחשו במתחם של דיאס ואת האלימות המילולית נגד עמיתינו העיתונאים ועובדי הקבוצה", נמסר מערוץ אלפא. "התקשורת היא מרכיב מרכזי בכל דמוקרטיה. אלפא מגנה בתוקף את התקפות הטרור האלימות נגד חופש העיתונות".

"הם עושים את העבודה שלהם בדיוק כמו כולנו", צייץ העיתונאי פניוטיס צנגאריס. "מותר לכל אחד לא להסכים עם הדעות שלהם, אבל זה לא אומר שמותר לבצע מעשים פליליים כי לא מסכימים. לאן אנחנו הולכים?".

German police detain a protester in downtown Kassel on Saturday, March 20, 2021 (AA Photo)

 

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי קרדיט לתמונה – AA PHOTO