יחידה חדשה בכוחות המיוחדים הבריטים למקרה של עימות עם רוסיה וסין

העיתון הבריטי "הטיימס" חשף משימה מיוחדת חשאית שהממלכה המאוחדת מכינה נגד רוסיה וסין והיא הקמת יחידה חדשה במסגרת הכוחות המיוחדים המלכותיים.

הגנרל מארק טוטין אמר לעיתון "טיימס ", ביום שבת, 17 ביולי, כי על הכוחות המיוחדים הבריטיים להערך לקראת התמודדות עם " יריבים גדולים ".

הגנרל הסביר כי ליחידות הקומנדו המיוחדות , שרות האוויר המיוחד –  "SAS" ושרות הסירות המיוחד "SBS" יהיה יותר זמן ונכסים לביצוע משימות "בסיכון גבוה" מול מדינות, הדורשות תכנון ומומחיות גדולים יותר, בעוד שהנחתים המלכותיים יקבלו משתי היחידות הללו את מילוי המשימות המסורתיות.

שירות הסירות המיוחד – ויקיפדיה

ה"טיימס " אישר כי תוקם יחידת קומנדו עתידית חדשה המורכבת מארבעת אלפים חיילים בראשות הגנרל טוטין, " שתחלק את הנטל " עם כוחות עלית בריטיים אחרים במאבק נגד הטרור ושכירי חרב באזורים שונים בעולם.

הגנרל טוטין אמר, "מה שאנחנו יכולים לעשות זה לאפשר ליחידות המיוחדות להתמקד במשימות קשות ומורכבות יותר נגד רוסיה וסין, וזה ידרוש ידע וניסיון של מומחים אמיתיים, ולכן ניתן להם יותר זמן ואנשים לבצע משימות אלה, כדי שנוכל למלא משימות כמו לחימה בטרור בים ופעולות משותפות בסיכון גבוה  עם זרועות אחרות בצבא. ההנחה היא כי היחידות המיוחדות של הצבא הבריטי ישתפו פעולה עם שירות הביון MI6, במשימות הכוללות מעקב אחר פעילות יחידות הביון והצבא הרוסיות והסיניות. ה"טיימס " ציין גם כי ניתן לתת בידי הכוחות המיוחדים משימות פוליטיות רגישות, כמו הכשרת כוחות ימיים של מדינות הגובלות בים סין הדרומי כדי לשפר את יכולות ההגנה שלהן נגד " התוקפנות הסינית ".

שירות הביון הבריטי, או מה שמכונה MI6, הוקם בתקופת שלטונה של המלכה אליזבת הראשונה, וסוכנות זו מעסיקה אלפי מרגלים ברחבי מדינות שונות, האחראיות לביטחון הפנים של הממלכה מפני סיכונים. מידע אודותיו.

Crack SAS unit placed in isolation so troops can respond to coronavirus emergencies or terror attacks

Credit: @SASinIraq