המיליציות האיראניות בתדמור שבסוריה בונים רשת מנהרות ענקית. מה מאחורי?

המיליציות השיעיות, אלפאטימיון ואלנוג'אבה  , המקושרות למשמרות המהפכה האיראניות, החלו לחפור סדרה של מנהרות המקשרות בין המטה המרכזי שלהם בעיר פלמירה באמצע המדבר הסורי לאתרי תחמושת ומפקדות  במימון משמרות המהפכה האיראניים.

רשת מנהרות המגובה על ידי משמרות המהפכה האיראניים

פעולות החפירה החלו בפיקוח מיליציית "פטימיון" ו"תנועת נוג'אבה " כאחד, מאתרים בהם נמצאים מחסני תחמושת ונקודות צבא בפאתי מזרח העיר פלמירה בתחילת השבוע.

גורם מיוחד אמר לרשת "סוריה טי וי "  כי משמרות המהפכה האיראניים מממנות את ההוצאות של פעולות קידוח בפיקוח "תנועת נוג'אבה ", ואילו מיליציית" פטימיון "מסייעת לתנועה בפרוייקט.

אותו גורם ציין כי ציוד קידוח ידני ואוטומטי הגיע ל"תנועת אל-נוג'בה " בעיר פלמירה ולעיירות שבמדבר הסורי בפקודת משמרות המהפכה האיראניים הנמצאים באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור שבמזרח סוריה.

פריסת רשת המנהרות

המטרה נועדה להקים רשת מנהרות ,מקושרות אחת לשניה ,  באזור פלמירה ובסביבתה בשלב הראשון, ואחר כך להמשיך לעיירה האסטרטגית סוחנה – السخنة  והכפרים הסמוכים לה בשלב השני.

גורם פרטי מהעיר פלמירה אמר כי המנהרות יאפשרו להם לנוע בקלות בין המטה הצבאי, נקודות ומחסני תחמושת באופן סודי ובלתי ניתן למעקב.

הוא הוסיף כי המבצע להקמת המנהרות נועד למנוע תקיפות על המפקדות במהלך תנועת גורמים ומפקדים בכירים ביניהם על ידי התעופה האמריקאית, ולהימנע מחשיפתם כאשר הם נעים בתוך רשת המנהרות.

המקור ציין כי המבצע יספק הגנה טובה יותר למפקדות ולמחסנים של "תנועת נוג'בה" ו"פטימיון " במדבר הסורי, ובאזורים הכפריים של דיר א-זור, הנמצאים בשליטת כוחות המשטר והמיליציות האיראניות.

מי מבצע את הקידוחים?

המיליציות הנתמכות על ידי משמרות המהפכה האיראניים מסתמכות על קבלני חפירה אזרחיים שבבעלות תושבי פלמירה וכפריה הסמוכים באזור הכפרי המזרחי של חומס, שנמצא בשליטת כוחות המשטר.

אחד העובדים החופר את המנהרות אמר לרשת סוריה טי.וי. כי הם מקבלים סכום של 5,000 לירות סוריות לחפירת מ"ר, והם עובדים 10 שעות ביום.

הוא הוסיף כי עשר השעות מחולקות לשתי משמרות, שכל אחת מהן כוללת 30 מחפרים במשמרת אחת, וכל העובדים הם מהכפרים והעיירות שבמדבר הסורי, והם עובדים בעבודה זאת רק בגלל המצב הכלכלי הרשה שלהם.

הוא ציין כי הם מנועים מלהביא את הטלפונים הניידים שלהם וללבוש שעונים בידיהם על מנת להימנע מהשתלת מכשירי GPS ושמע בהאזנה בתוך המנהרות.

סדרת מנהרות למיליציית משמרות המהפכה האיראניים בפלמירה ... מה מטרתם?