סנטורים בארה"ב: התקיפות בסוריה ועיראק מעוררות חששות חוקתיים משמעותיים

אופוזיציה מתפקדת ובמיוחד שיש גם "אוייבים" מבית. כשרוצים להפריע אז הכל חוקי. סוף סוף ארה"ב מגיבה על תקיפות נגדה ,מה שהיה ברור כשמש בתקופת שלטון הרפובליקנים , ממשל טראמפ, והנה אותם גורמים , בשיתוף גורמים קיצוניים מהמחנה השולט ,פתאום רואים "כשלים חוקתיים " במעשה כל כך מתבקש של הממשל האמריקאי הנוכחי

מחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים קראו לנשיא ג'ו ביידן להבהיר את האיומים הספציפיים שהובילו לתקיפות אוויריות נגד יעדים איראניים בסוריה ובעירק ביוני האחרון.

במכתב שכתבו הסנטורים , הרפובליקני אנדי ביגס והדמוקרטית ברברה לי, נאמר כי התקיפות האוויריות "מעוררות חששות חוקתיים משמעותיים".

במכתב נאמר כי החוקה האמריקאית מעניקה את הסמכות להכריז מלחמה לקונגרס בלבד, ומשמע שלנשיא יש סמכות מוגבלת לפעול להגנת האינטרסים הלאומיים שלנו בנסיבות דחופות.

היא ציינה כי לרשות המבצעת אין סמכות לפתוח בפעולות התקפיות ללא אישור הקונגרס, והוסיפה כי ממשל ביידן "נקט בצעדים פוגעניים בתקיפה האווירית האחרונה על גבול עירק-סוריה מבלי להגיש זאת קודם לאישור הקונגרס, וללא הצדקה נאותה או איום מיידי על ארצות הברית. "

ראוי לציין כי משרד ההגנה האמריקני הודיע ​​ב- 27 ביוני האחרון כי ביצע תקיפות אוויריות בעירק ובסוריה, תוך שהוא תוקף מתקנים מבצעיים ומאגרי נשק שבשליטת  המיליציות האיראניות באזור.

מטוסים לא מזוהים פשטים על הקואליציה הבינלאומית