סוכל פיגוע המוני של אלקעידה בהודו

כוחות הביטחון בהודו עצרו שני חשודים בהשתייכות לתא טרור של אל-קאעידה שלפי החשד תכנן לבצע פיגועים המוניים בערים מרכזיות במדינת אוטר פראדש ביום העצמאות בחודש הבא.

שני החשודים – מינהז אחמד ומסירודין – נעצרו אתמול בעיר לאקנאו בפשיטה של היחידה ללוחמה בטרור של אוטר פראדש. ברשות השניים, שנמסר כי הם משתייכים לאנצאר ע'זוואת אל-הינד, הזרוע של אל-קאעידה בקשמיר, התגלו מטען נפץ, אקדח וסיר לחץ ששימש פצצה. הרשויות מחפשות אחרי חשודים נוספים בהשתייכות לרשת.

גורמי משטרה מסרו כי השניים תכננו לבצע פיגועים המוניים בלאקנאו, אחת הערים החשובות לשיעים בהודו, ובערים נוספות ברחבי המדינה בסביבות יום העצמאות ההודי ב-15 באוגוסט וכי הם היו בשלבים אחרונים של גיבוש רשימת המטרות. עוד טענו החוקרים כי השניים בנו פצצות מסירי לחץ בעלות של 3,000 רופיות (40 דולר) וכי הם שילמו בעצמם על החלקים.

"תא הטרור עלול היה להיות קטלני", אמר אווניש אוושטי מהממשלה המקומית. "שני העצורים תכננו בגדול ועלולים היו לגרום לנזק עצום במדינה. הם תמיד תכננו לפגוע באזורים רגישים שעלולים היו לגרום לנזק כבד".

עוד נמסר כי השניים הודו בחקירתם כי פעלו בתיאום עם אל-קאעידה דרך האינטרנט וכי הם היו בקשר עם הארגון במשך שנה וחצי. לפי פרשנט קומאר ממשטרת אוטר פראדש, המפעיל שלהם היה עומר הלמנדי, פעיל אל-קאעידה שיושב בפקיסטן, ליד הגבול עם אפגניסטן, ונחשב לאחד המגייסים המובילים עבור הזרוע של אל-קאעידה בתת היבשת ההודית (AQIS).

File:Flag of AQIS.jpg - Wikimedia Commons

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי   קרדיט לתמונה:ויקיפדיה