מדינות אירופה מתעלמות מחיסון האוכלוסייה ה"בלתי נראית ".חשש מגל שלישי

אירופה דוחפת קדימה את תוכניות החיסון נגד וירוס וירוס הקורונה עבור אוכלוסייתה, אך מהגרים בלתי חוקיים אינם נמנים עם התוכניות הללו, מה שעלול לפגוע במאמצים להשתלט על המחלה.

על פי מרכז המחקר Pew, נכון לשנת 2017 מוערכים ב -4.8 מיליון מהגרים בלתי חוקיים ב -32 מדינות אירופה.

גם הוושינגטון פוסט מצטט מחקרים שאנשים אלה נוטים יותר להידבק בנגיף קורונה לעומת האוכלוסייה האירופית בכלל. אך מדינות רבות החריגו אותם ממסע החיסונים.

כ -64% מהמבוגרים קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון, וכ- 44% חוסנו במלואם ברחבי מדינות אירופה שנבדקו על ידי המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות. 

אך זן הדלתא ששוטף את היבשת הגביר את הצורך הדחוף לחסן את השאר. בארצות הברית, למשל, מהגרים ללא תעודה זכאים לחיסונים, והרשויות הפדרליות אמרו כי פעולות אכיפת ההגירה שלהם לא יכללו אתרי חיסונים.

בחודש מרץ, האיחוד האירופי פרסם הנחיות שקראו למדינות החברות לכלול את כל המהגרים בתוכניות החיסון נגד וירוס, ללא קשר למצבם החוקי.

בתגובה, מבקשי המקלט ביוון עמדו בתור להתחסן בחיסון COVID-19, כאשר הרשויות החלו לנהל את החיסונים במחנות מהגרים.

עם זאת, מדיניות ונהלי החיסונים משתנים מאוד ברחבי אירופה, ודו"ח של המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות מצא בחודש שעבר שיעורי חיסון נמוכים באופן קבוע בקרב קבוצות מהגרים מסוימות.

מומחים לבריאות הציבור טוענים כי חיסון אוכלוסיות "בלתי נראות" אלה עשוי לתרום לתוכניות לחזור לחיים רגילים ביבשת המשתוקקת להימלט ממגבלות נגיף הקורונה.

הגידול במספר הנדבקים עורר חשש שגל שלישי של המגפה עשוי להתחיל באירופה בסתיו אלא אם כן יותר אנשים יתחסנו.

تونس تبحث مصير أبنائها المهاجرين "غير الشرعيين" في إيطاليا