בלומברג: וושינגטון מחפשת אלטרנטיבות להסכם הגרעין עם איראן

סוכנות הידיעות "בלומברג" האמריקאית חשפה כי ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן החל ברצינות לבדוק את האפשרות שלא לחזור להסכם הגרעין ושוקל חלופות, לאחר שישה סבבי משא ומתן עקרים בווינה.

על פי המקור, התקוות לחזרה מהירה להסכם דעכו, והקיפאון אף הוחמר בגלל ההתקדמות הטכנולוגית של איראן לאחרונה, בהתחשב בכך שניצחונו של איברהים ראיסי בבחירות לנשיאות האחרונות מקשה על ההגעה להסכם.

הסוכנות הוסיפה, "בעוד שהאסטרטגיה העיקרית של ארצות הברית היא להצטרף מחדש להסכם הגרעין ואז להגיע לעסקה ארוכה וחזקה יותר שמתייחסת לנושאים כמו הרחבת המגבלות על תוכנית הגרעין האיראנית, העלאת נושא הטילים הבליסטיים האיראניים ותמיכה בפלגים חמושים במספר מדינות ערביות, הדגיש ראיסי נושאים אלה אינם בתחום השיחות. "

הסוכנות ציינה כי המטרה העיקרית של ההסכם היא להגביל את תכנית הגרעין האיראנית מספיק כדי שטהרן תזדקק לשנה שלמה לבניית פצצה אם תבחר לצאת ממנה.

כמו כן תוהה הסוכנות אם "איראן כבר השיגה את היכולת לייצר פצצה בתוך כמה חודשים, האם יש טעם בכלל לחזור לעסקה? "

בלומברג ראתה כי גם כאשר מנהיגי איראן מתעקשים כי אין בכוונתם לבנות פצצה, הם גירשו פקחים בינלאומיים רבים ומפתחים צנטריפוגות שיכולות להעשיר אורניום בכמות המגיעה  לפי 50 יותר מבעבר.

ראוי לציין כי באפריל האחרון החלו ארצות הברית ואיראן בשיחות בווינה בחסות אירופה, כדי לדון באפשרות לחזור להסכם הגרעין שממשלתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פרשה ממנו בשנת 2018.

ايران ما بين مطرقة الاتفاق النووي القديم و سندان الاتفاق النووي الجديد –  ستراتيجيا نيوز