טהרן טיימס: הגישה הישראלית החדשה כלפי איראן מפעולות חבלה למלחמה "רכה"

מאמר של אתר החדשות האיראני "טהרן טיימס" שכותרתו "הגישה הישראלית החדשה כלפי איראן מפעולות חבלה למלחמה רכה"

אף על פי כן, כעת יש לארצות הברית מקורבים חדשים בתל אביב, נפתלי בנט ויאיר לפיד.

במהלך ממשל נתניהו ביצעה ישראל פעולות חבלה נגד איראן: מהתקפות סייבר ועד התנקשות במדענים ואקדמאים איראנים. ישראל פתחה בחיסולים בשנת 2010. בתוך שנתיים חיסל המוסד ארבעה מדענים איראנים – מסעוד אלימוהמאדי, מג'יד שחררי, דריוש רזיינג'אד ומוסטפא אחמדי רושאן. מדען אחר, פריידון עבאסי, שרד את ניסיון ההתנקשות.

בנובמבר 2020 חיסלה ישראל את היעד הוותיק של מוסד, מוחסן פחריזדה, שנתניהו ביקש באופן אישי מהסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם ובעלי בריתה "לזכור את השם הזה" בשנת 2018.

ישראל, תחת נתניהו, ביצעה כמה ניסיונות חבלה, במיוחד באתר הגרעין בנטנז.

Israel appears to confirm it carried out cyberattack on Iran nuclear  facility | Iran | The Guardian

ביוני 2010 התגלתה תולעת מחשב מתקדמת "סטוקסנט". מאמינים כי היא פותחה במשותף על ידי ארה"ב וישראל לתקיפת מתקני הגרעין של איראן. על פי הדיווחים נגיפי מחשב ותוכנות זדוניות אחרות, כולל Duqu ו- Flame, היו קשורים ל- Stuxnet.

בנוסף, בעלי כוונות זדון מכרו באופן קבוע ציוד פגום כדי לערער את תוכנית הגרעין של איראן.

סוכנות הידיעות "טסנים" פרסמה דו"ח בינואר 2021, תוך ציטוט מספרו של רונן ברגמן, "הקם להורגך השכם והרגהו", באומרו כי מאיר דגן הורה למוסד להתנקש בחייו של הגנרל טהראני מוקדאם ביומו האחרון כראש המוסד. ישראל ביצעה פיצוץ בבסיס חיל המשמר של המהפכה האסלאמית בנובמבר 2011. הפיצוץ הרג 17 אנשי IRGC, כולל הגנרל חסן טהראני מוקדאם, איש מפתח בתוכנית הטילים של איראן.

בשנת 2014, ה- IRGC הפיל מזל"ט ישראלי ליד מפעל ההעשרה הגרעיני בנטנז.

Iran: Embroiled in Dilemmas, Poised at a Watershed | INSS

ב- 10 באפריל 2021 החלה איראן בהזרקת גז אורניום הקספלוריד לצנטריפוגות IR-6 ו- IR-5 מתקדמות בנתנז, אך למחרת התרחשה פעולת חבלה ברשת חלוקת החשמל. בתגובה לחבלה, איראן החליפה במהירות צנטריפוגות פגועות במתקדמות יותר והחלה להעשיר אורניום עד 63% תוך מספר ימים ממעשה החבלה.

בהצהרותיו לתוכנית החקירה "עובדה" בערוץ 12 ששודרה ב- 11 ביוני, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן לא דחה על הסף את האחריות לתקיפות, אך התייחסותו העניינית הייתה הכי קרוב לאישור של המעורבות הישראלית.

המראיינת, העיתונאית אילנה דיין, בקשה גם פרטים כיצד ישראל הגניבה את הפצצות לאולמות התת קרקעיים של אתר הגרעין בנתנז, אך כהן לא ענה לשאלה.

כשנשאל על חבלה במתקן בנתנז, המראיינת שאלה את כהן לאן הוא ייקח אותם אם הם יוכלו להגיע לשם, והוא אמר, "למרתף", שם "הצנטריפוגות נהגו להסתחרר."

"זה לא נראה כמו שהיה נראה בעבר", הוסיף.

Iran begins process of fuelling centrifuges at Fordow | Nuclear Energy News  | Al Jazeera

הראיון של כהן הגיע על רקע השתתפות ארה"ב בשיחות וינה, מכיוון שממשל ביידן מתעקש לשמור על מדע הגרעין האיראני במינימום האפשרי, מכיוון שהם רואים במדע הגרעין של איראן גורם חשוב.

במהלך שיחות וינה, ארה"ב דרשה מאיראן "להשמיד" את הצנטריפוגות המתקדמות שהתקינה במתקני פורדו ונתנז שנה לאחר נסיגת ארה"ב מ- JCPOA.

על פי רויטרס, הצנטריפוגות, המכונות IR9, חזקות פי 50 בהפקת אורניום מאלו המכוסות על ידי ה- JCPOA.

איראן דחתה על הסף את דרישת ארה"ב בדיוק כשוושינגטון מסרבת להסיר את כל הסנקציות שהטילה מחדש על ידי ממשל טראמפ נגד איראן.

איראן הוכיחה פעם אחר פעם שכמו עוף החול, היא עולה מהלהבות. ישראל התנקשה בחיי מדענים, ביצעה פעולות חבלה כדי להאט את תהליך הפיתוח באיראן. אין צורך לומר שכל התוכניות שלהם השתבשו להחריד.

ממשל בנט-לפיד מנסה לכאורה גישה חדשה כלפי הרפובליקה האסלאמית: פתיחת "מלחמה רכה" נגד איראן. מאז השתלטותם ניסו סוכנים ישראלים וכלי תקשורת מרכזיים שיש להם קשר הדוק עם המשטר בתל אביב להפיץ חדשות מזויפות על איראן. משמועות על חבלה בתחנת הרכבת ועד ליצירת הרס מפצצה פשוטה.

העם האיראני, שהמורל שלו נמצא בשיא של כל הזמנים, מודע היטב לכך שהפיגועים הללו אינם יכולים לעצור את רכבת ההתקדמות. הם הראו זאת בבירור בקלפיות בבחירות לנשיאות ב -18 ביוני. שיעור השתתפות שבניגוד לאשליות שלהם, הפתיע את התקשורת המערבית והשאיר אותם בפחד והלם.

הטקטיקה של ישראל הלכה והשתכללה, אך גם יכולות ההגנה של איראן.

התקשורת האיראנית התקדמה משמעותית בשנים האחרונות. על ישראל לדעת שהיא אינה יכולה ליצור בלבול בקרב התקשורת האיראנית, מכיוון שכולם מאוחדים לחשוף את תוכניות האויב ולהנגיש אותם לעולם.