המיליציות השיעיות בגבול סוריה-עיראק יגבירו התקיפות על כוחות הקואליציה

הפיקוד הבכיר של מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית, המקבלת את פקודותיה מאיראן נפגשה באזור אלהארי והחליטה כמה החלטות חשובות כולל הגברת התקיפות נגד כוחות קואליציה הבינלאומית

Iran and the Shia Militias Advance in Iraq | EIPA
מנהיגי המיליציות המזוהות עם הגיוס העממי העיראקי ("אלחשד אלשעבי") קיימו אתמול בערב, שבת, פגישה באזור אל-הארי במרחב העיר אל-בוקמאל, מזרחית לדיר א-זור על גבול עיראק-סוריה.
באזור, בו נמצאת מטה המיליציה של "סייד אל-שוהאדה", באל-הרי, התקיימה לפגישה בה השתתף מפקד חיזבאללה העיראקית באזור, אבו אל-חסן, מפקד מיליציית  "סיד אל-שוהאדה" – סייד אחמד אלעיראקי, ומפקד בכיר בביטחון של כוחות הגיוס העממיים, אבו מסומה, ומפקד ממיליציית אלחיידרון – Haiderion, חאג'י דאוד אל-עיראקי, ומפקד מיליציית אל-נוג'בה – אבו קראר.
בתום הפגישה סוכם, בעיקר ,את הפינוי המלא של מפקדת הגיוס העממי באזור, הכנסת ציוד צבאי לשטח עיראק, בנוסף לשינוי מיקומי כל המפקדות הנוכחיות, והקמת המטה החדש בתוך בתים אזרחיים. ובתוך הפרדסים בפאתי נהר הפרת.
בפגישה הוחלט גם להורות לגורמים המזוהים עם מיליציית אלחשד אלשעבי להסתובב בין אזרחים במהלך היום ולהיכנס לשטח עיראק בשעות הלילה.

כמו כן הוחלט להכין תכניות תקיפה נגד מפקדות ובסיסי הקואליציה הבינלאומית באזור כפי שסימנו אותן מפקדי משמרות המהפכה האיראנים באזור.
בפגישה סוכמו על עוד נושאי , אך זה נעשה בחשאי ועניינם לא נחשף לגורמים מקומיים , שכן הפגישה הועברה לחדר סגור המיועד למפקדים בכירים בלבד.

הפגישה החשאית התבצעה רק שעה לפני סיום הפגישה רבת המשתתפים, שגם היא נמשכה זמן קצר בלבד מחשש לתקיפה ממוקדת מצד כלי טייס של הקואליציה הבינלאומית.
ראוי לציין כי הימים האחרונים היו עדים להחמרת העוינות בין המיליציות העירקיות לכוחות האמריקאים, בין אם בעירק ובין אם בסוריה, דבר שבא לידי ביטוי בצורת תקיפות אוויר באמצעות מזל"טים מתאבדים וירי רקטות הדדיות.

מפת פריסת המיליציות השיעיות בסוריה ועיראק :

The Shia Militia Mapping Project | The Washington Institute

קרדיט למפה: מכון וואשינגטון האמריקאי