עימותים בסוריה בין יחידות הנתמכות ע"י הרוסים לבין מיליציות איראניות

מספר הרוגים ופצועים בקרב ,בין כוחות גייס 5 של צבא סוריה הנתמכים על ידי רוסיה ובין המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים, שאירע אתמול בלילה, יום רביעי, כתוצאה מחילופי אש בין שתי הכוחות במרכז פלמירה (תדמור) באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס שבסוריה.
סכסוך אישי בין שני חברי שני הצדדים התפתח לחילופי אש מכלי הנשק האישיים שלהם מה שגרם לפציעתו של חבר משמרות המהפכה האיראנים הפועלים באזור.
על רקע המריבה התערבו עמיתיו של הפצוע והם תקפו בתגובה את מפקדת גייס 5 שבאזור, הממוקמת ברחוב אל-ג'ומהוריה במרכז פלמירה, מה שהפך לחילופי אש בין הכוחות שהתוצאה הייתה הריגתו של לוחם אחד ופציעתם של 4 אחרים משני הצדדים.

الفيلق الخامس… جيش روسيا الخاص في سوريا - رصيف 22

הכוחות הרוסיים הוציאו בדחיפות סיור צבאי לאזור העימות במטרה להגן על לוחמי גייס 5 הנתמכים על ידם, במקביל לסגירת שכונת ג'ומהוריה על ידי משמרות המהפכה ולהכרזת כוננות גבוהה בקרב הכוחות של 2 הצדדים הניצים.
ראוי לציין כי היחסים בין גייס 5 לבין מיליציית אל-נוג'אבה העיראקית הנאמנה למשמרות המהפכה באזור דיבסי ענדאן – دبسي عفنان, ממערב לא-רקה, היו עדים היום, חמישי, למצב של מתח. לאחר התקרית פרסו כוחות גייס 5 מחסומים בכל האזור והחלו לבדוק מכוניות של המיליצייה האיראנית ולהטריד את הנוסעים .

حركة النجباء العراقية»... تنظيم غامض في ساحة الإرهاب | الشرق الأوسط