מבזקי חדשות ליום 8-7-21. מתעדכן

*- נגיף הקורונה הרג 3,996,519 אנשים ברחבי העולם מאז שמשרד ארגון הבריאות העולמי בסין דיווח על הופעת המחלה בסוף 2019, בהתבסס על מקורות רשמיים.

ארצות הברית היא המדינה המושפעת ביותר מבחינת מקרי מוות (605,905), ואחריה ברזיל (526,892 מקרי מוות), הודו (404,211), מקסיקו (233,958) ופרו (193,588).

הנתונים מבוססים על דיווחים של רשויות הבריאות של כל מדינה, אך אינם לוקחים בחשבון את ההתאמות שבוצעו מאוחר יותר על ידי הגופים הסטטיסטיים.

ארגון הבריאות העולמי מציין כי מספר האנשים שמתו באופן ישיר או עקיף בגלל המגיפה הוא פי שלושה מהנתונים הרשמיים.

*- חייל טורקי נהרג מאש בשטח סוריה.

*- משרד הסחר הפנימי והגנת הצרכן הסורי הודיע ​​על העלאת מחירי הדלק, ומחיר ליטר בנזין אוקטן 95 נקבע על שלושת אלפים לירות, על פי סוכנות הידיעות הרישמית של המשטר הסורי.

*- ספינת המכולות שעלתה על שרטון בתעלת סואץ בחודש מרץ האחרון ומאז היא עצורה שם, הפליגה לדרכה היום  לאחר שבעליה וחברות הביטוח הגיעו להסדר עם רשות התעלה. רשות תעלת סואץ הודיעה כי אבר גרין שוחררה היום, וכי נערך  טקס חגיגי ליציאת הספינה הנושאת כ- 18,300 מכולות.

*- איראן: הפסקות חשמל במחוז בושהר יימשכו עוד כ-4 שבועות.

*- דעה:  למרות שנהוג לומר שקאאני נכנס לנעליים גדולות עליו בכמה מידות, הוא מוכיח את ההיפך הגמור לכך. הפעולות שיוצאות תחת ידיו איכותיות ואף אמיצות (גם מול ארה"ב) והשימוש שנעשה באמל"ח האיראני – עלה בכמה רמות מאז שנכנס לתפקיד כמפקד כוח קודס.

אפשר לומר אף יותר מהנסיונות הכושלים בעיקר הזכורים מתקופת סולימאני (שלזכותו יאמר שבנה במו ידיו את תשתית השת"פ וההתבססות של המיליציות במזה"ת). מרגישים בכך בעיראק, תימן, סוריה ובזירות מגוונות כולל קשר ישיר עם חמאס בעזה ועוד. פעולות תדירות שמותירות את האמריקאים ומדינות הקואליציה חסרי אונים מול תקיפות שחלקן מתוחכמות ומדויקות למרות השקעה רבה במודיעין ובהגנ"א תוך שימוש במלטים טילים רקטות וכל זה מבלי לייחס אחריות ישירה לאיראן.

*- הפנטגון: אנו ננקוט בצעדים הנדרשים להגיב להתקפות נגד כוחותינו בעירק.

*-  חשיפה – איראן:

כפי שציינו בעבר כחלק מנסיון הוצאת הטרור האיראני אל מחוץ לגבולותיה והתבססות איראן במרחב, הוקמה לפני כ3 שנים יחידת המבצעים של כוח קדס, יחידה 840.
יחידה 840 של משמרות המהפכה האיראנים היא היחידה שאחראית להקמת תשתיות טרור מחוץ לגבולות איראן והוצאת פיגועים כנגד יעדים מערביים וגורמי אופוזיציה איראנים.

מחמד עלי מינאא׳י הוא ראש שלוחת עיראק של יחידת 840.
במסגרת תפקידו הוא אחראי לחימוש המילציות האיראניות במדינה, חשד א-שעבי, ולהוצאת פיגועים כנגד יעדים מערביים כמו בסיסי ארה״ב בעיראק.
מינאא׳י פועל גם ביחידת העילית המסווגת של כוח קדס האיראני, יחידת 400 האחראית להוצאת פיגועי טרור ברחבי העולם.

במהלך חשיפתו של מחמד עלי מינאא׳י נמצא כי בתחילת שנת 2020 עבד מינאא׳י עם הדאית חסיני פרד, פעיל בכיר ביחידת 840 שפעל בעיראק עד שנת 2020 ולאחריה עבר לשלוחת סוריה של יחידת 840 וכיום מתמקד בהתבססות האיראנית בסוריה. (  עולם החדשות בטלגרם)

*- נשיא המדינה האיטי השוכנת באי הקרביים, ז'ונבל מואיז, נורה למוות בביתו.

*- מל״טים מתאבדים תקפו שדה נפט בדיר א-זור במזרח סוריה.

*- המפרץ הפרסי – לא סוד הוא כי ארה"ב מחזיקה במספר מדינות במזרח התיכון מחסנים עצומים בגודלם בהם מאוחסנים החל מכדור ועד טנקים, נשק, תחמושת, כלי רכב באלפים.

מה הסיבה לכך?

פשוט, צבא ארה"ב רוצה להיות מוכן לכל תרחיש לחימה שבו יצטרכו להפעיל כוחות קרקעיים. בתקופה האחרונה פינתה ארה"ב כמה מחסנים ענקיים כאלה מקטאר והעבירה אותם לירדן.

הערכה: ארה"ב חוששת כי המצב עם איראן יתדרדר ללחימה, וכדי למנוע פגיעה בחיילים וציוד לחימה הם פשוט מפנים מחסנים שלמים לכיוון מערב, רחוק יותר מהמפרץ הפרסי. (אבו צלאח)

*- האיראנים חושפים טיל , הדומה לספייק הישראלי, טווח של כ -8 ק"מ. לטענתם הגרסה המוטסת שלו כבר נחשפה ונורתה מהמל"ט אבאביל 3.

*- הסכם רכש כלי שיט מבצעיים ראשון, זה 15 שנה, בין משרד הביטחון למספנות ישראל:

מנהל הרכש במשרד הביטחון וחברת מספנות ישראל סיכמו על רכש של 4 ספינות ביטחון מסוג 'שלדג' לזרוע הים בכ-100 מיליון ש"ח.

במסגרת ההסכם, משרד הביטחון ירכוש ממספנות ישראל עבור זרוע הים 4 ספינות מדגם "שלדג" סימן 5. ספינות השלדג יצטרפו לצי ספינות הביטחון של זרוע הים, המשמשות להגנת חופי ישראל. שלדג V-IN הינה ספינת סיור מהירה, בעלת יכולת תמרון והפעלת מערכות נשק מהמתקדמת בעולם. ספינות השלדג יספקו לחיל הים מענה רחב לאיומים המתפתחים בשדה הקרב הימי בשנים הקרובות. אורך ספינת השלדג יהיה 32.5 מטרים, משקלה 95 טונות ומהירותה 40 קשר. היקף העסקה נאמד בכ-100 מיליון ש"ח.