משטר אסד מציג: המרדף אחר אוצר הזהב האבוד של דאעש שהוסתר באזור דמשק

אגפי מודיעין של משטר אסד פתחו במבצע חפירה בחיפוש אחר זהב שקבר דאעש בשכונת אל-חג'אר אל-אסוואד – الحجر الأسود, מדרום לדמשק, במהלך הזמן שהוא שלט במקום.

מקורות תקשורת מסרו כי אגף המודיעין הצבאי ביצע פעולות חיפוש וחפירה אחר כלי נשק, תחמושת וזהב, שנקברו על ידי דאעש במהלך שליטתו באזור.

על פי המקורות, 3 אגפים מהמודיעין הצבאי, בנוסף לדחפור ומכונת חפירות כבדות, נכנסו לשכונת אל-חג'אר אל-אסוואד וסגרו את כל הכבישים המובילים אליה, כדי להתחיל בפעולות חפירה במבנים הסמוכים למסגד זובאיר – الزبير.

תהליך החפירה יחד עם הדחפור נמשך כ- 6 שעות מבלי שנמצא דבר, והציוד ההנדסי הכבד עזב את השכונה לאחר מכן, בעוד גרומים מהמודיעין הצבאי נותרו להמשך חיפושים בתוך הבניינים שנהרסו ומתחת להריסות, כך מדווח אתר החדשות –  נידאא' פוסט – “نداء بوست” .

המקור ציין כי מבצע החיפושים החל לאחר שמשטר אסד השיג מידע מאדם שהיה בקשר עם דאעש לפני שהם עזבו את האזור, והוא נעצר לאחר שחתם על הסכם סולחה עם המשטר.

יש לציין כי במאי 2018 השתלטו כוחות אסד על שכונת אל-חג'אר אל-אסוואד לאחר קרבות עם דאעש שהסתיימו בחתימת הסכם חשאי הקובע את גירוש לוחמיו לאזור הבאדיה (המדבר הסורי שבמזרח המדינה)  תחת הגנה רוסית.