סערה ברשתות החברתיות בסין: פוליטיקאי בכיר הכה מדענים בכירים

סין רושמת בחודשים האחרונים הישגים היסטוריים בחלל עם הנחיתה על מאדים ובניית תחנת החלל החדשה, אבל הרשתות החברתיות במדינה סוערות בסוף השבוע בגלל אירוע חריג על פני כדור הארץ, במהלכו בכיר במפלגה הקומוניסטית הכה שני מדענים בכירים ופצע אותם קשה.

על פי דיווח במגזין השבועי של חדשות סין, ז'אנג טאו, מזכיר המפלגה ויו"ר זרוע ההשקעות של סוכנות החלל, תקף באלימות בתחילת יוני שני מדענים אחרי שסירבו לבקשה שימליצו עליו לחברות באקדמיה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה בשטוקהולם. וו מיירונג (85) סבלה משברים בעמוד השדרה, בעוד שוונג ג'יניאן (55) סבל מצלעות שבורות ופציעות נוספות בגופו.

הגולשים בסין זעמו על כך שבעוד ששני המדענים נותרו מאושפזים בבית החולים, ז'אנג המשיך לעבוד כרגיל ולא עמד מול צעדים משמעתיים. רק אמש, הודיעה סוכנות החלל כי החליטה להשעות את ז'אנג וטענה כי הוא תקף את השניים "אחרי שצרך אלכוהול", אולם לא סיפקה פרטים נוספים. "צוות חקירה מבצע חקירה מקיפה של כל התקרית. נטפל בה בכל הרצינות בהתבסס על התוצאות", נמסר מהסוכנות שהיא מודה לגולשים על "תשומת לבכם ועל הפיקוח שלכם".

אחד הגולשים ברשת החברתית וייבו סיכם את הפרשה: "התקרית של ז'אנג טאו חושפת את העובדה עד כמה קשה יותר להשיג שלטון חוק מאשר לשלוח חללית לשמיים".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי