"אפסילון" ,מוטציה חדשה לנגיף הקורונה, מסוכנת יותר מ"דלתא"!

מוטציה חדשה לנגיף "קורונה", המכונה "אפסילון", מעוררת דאגה באמריקה.
וזאת בשל יכולתו להחליש את יעילות הנוגדנים המופרשים על ידי חיסונים קיימים או זיהום קודם של נגיף ה"קורונה", בתקופה בה רוסיה רשמה יותר מ -25,000 נדבקים ליום, ו 663 מקרי מוות מנגיף ה"קורונה", ובאינדונזיה הוגברו ההגבלות, והיא מנסה להאיץ את מסע החיסון ההמוני על מנת לבלום את העלייה המשמעותית במדדי ההידבקויות והתמותה. בברזיל הפגינו רבבות נגד נשיא הימין, שממשלו מתייחס בקלות דעת למגיפה ובקצב האיטי של מסעות החיסון.

המוטציה החדשה "אפסילון"

מוטציה זאת הדאיגה כמה משקיפים; מכיוון שהיא מסוכנת יותר ממוטצית "דלתא" בעלת יכולת התפשטות נרחבת. על פי מה שנאמר בכתב עת רפואי יוקרתי יש לו את היכולת לברוח לחלוטין מהנוגדנים ה"חד שבטיים " המשמשים במרפאות, בנוסף להפחתת יעילות הנוגדנים מפלזמה של אנשים מחוסנים.

עמידות נגד נוגדנים

מספר מדענים פיתחו תאוריה להבנת מנגנון ההדבקה של מוטציה זו, בהשוואה לנגיף ה"קורונה" המקורי, והשלכותיו, על פי מה שהראה ביום ראשון מאמר שפרסם המגזין "Science" באתר האינטרנט שלו, אודות עבודת מחקר שהובילה מעבדתו של דייוויד וסלר מהמחלקה לכימיה וביוטכנולוגיה באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל, ולוסיה ביוסלי ודייוויד קורטי מ- Veer Biotechnology.

הנתונים האחרונים של אותו מחקר הראו שמוטציית אפסילון נוקטת באסטרטגיה של עקיפה  על מנת  לברוח ולהתחמק מחיסונים קיימים בדרך שעדיין לא מוכרת.

המחקר זיהה את המוטציה שהופיעה במאי 2020 בקליפורניה.

בקיץ של אותה שנה, הזן החדש התפשט במהירות בארצות הברית, ובעוד לפחות  34 מדינות אחרות.

החוקרים בדקו גם את החסינות נגד המוטציה של אפסילון מהפלזמה של אנשים שנחשפו לנגיף או שקיבלו את החיסון כדי להשיג מידע נוסף על תכונותיו.

התוצאות גילו כי יעילות הנטרול בפלזמה כנגד המוטציה המדאיגה הופחתה פי 2 עד 3.5.

המחקר הראה עוד שהמוטציה החדשה מדביקה את תאי היעד- דרך הגליקופרוטאין. החוקרים מצאו כי המוטציות באפסילון היו אחראיות על סידור מחדש של אזורים קריטיים בגליקופרוטאין. מחקרים מיקרוסקופיים הראו שינויים מבניים באזורים אלה, המסייעים להסביר מדוע כל כך קשה לנוגדנים להיקשר לגליקופרוטאין .

ראוי לציין שמקורו של מוטציה "B117" או "אלפא" נראה לראשונה באנגליה.

זן B1.135 או בטא זוהה לראשונה בדרום אפריקה. גרסת הדלתא, המכונה גם P1.617.2, נראתה לראשונה בהודו.

ארצות הברית שחררה כמה זנים משלה, כולל B1.427 או אפסילון  שזוהה לראשונה בקליפורניה.

החיסונים הנוכחיים מגנים היטב מפני כל הזנים שנתגלו עד כה; אבל זה יכול להשתנות בכל רגע. מסיבה זו, רופאים ופקידי בריאות הציבור רוצים שאנשים נוספים יחוסנו.

إبسيلون.. متحور من كورونا أخطر من دلتا يقاوم اللقاحات