"סולימני הורה לחסל את מנהיג הדרוזים אלבלעוס של דרום סוריה לפני שנים"

בנו של אל-בלעוס: "קאסם סלימאני הורה להרוג את השייח' אלבלעוס – البلعوس, מנהיגם של אנשי הכבוד  (הדרוזים של דרום סוריה).. וחיזבאללה והמשטר משטים בדרוזים "

May be an image of 1 person

בעדות מצולמת שעלתה ברשת יוטיוב נראה בנו של מנהיג הדרוזים האגדי בדרום סוריה, אלבלעוס, שאומר בגלוי, בפעם הראשונה, לפני אנשיו , כי אביו שהיה מנהיג העדה הדרוזית בדרום סוריה , חוסל ,למעשה, בפקודה ישירה של הגנרל קאסם סולימני – מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים ואחר שהמנהיג, שהיה מיליטנטנ באופיו , סיכן את ההגמוניה האיראנית בכל מחוז סוידאא'. הוא גם גילה כי בחיסול עצמו השתתף קצין סורי בכיר – ופיק נאצר שביצע בפועל בשטח , עם אנשיו , את החיסול עצמו.

הגנרל סולימני ראה בהשתלטות על דרום סוריה , החולשת על כל אורך גבולה הצפוני של ירדן , וכן על כל גבולה הצפוני מזרחי של ישראל , יעד אסטרטגי שקריטי לו לקיים שליטה מלאה , לא רק צבאית אלא גם אזרחית , מה שיבטיח לו גישה ישירה ל-2 מדינות שהוא ראה בהן אוייב שבעתיד הרחוק יש לטפל בהם על מנת להסירם מהדרך כי הם מהווים מכשול להשתלטות האיראנית על כל רחבי המזרח התיכון בואכה הים התיכון.

כזכור , אבו פהד וחיד אלבלעוס – أبو فهد وحيد البلعوس  נהרג כתוצאה מפיצוץ בשיירה בה נסע באזור העיר סויידאא'  בחודש ספטמבר 2015.

חיסולו היה רק המשך לחיסולים של מנהיגי העדה הלא רוחניים שהיוו אתגר קשה לצמרת המשטר הסורי שחשש כי אם תחולק סוריה ,בעקבות מלחמת האזרחים שפרצה במדינה בשנת 2011 , למחוזות אוטונומיים לפי עדות , הדרוזים יבקשו גם הם עצמאות למחוז, והמשטר הסורי לא יכול היה להרשות לעצמו ניתוק יבשתי מהדרך המובילה למדינות המפרץ המהווים יעד כלכלי קריטי לסוריה.

קודם לכן חוסל האלוף הדרוזי עיצאם זוהיר א-דין שהיה גיבור מלחמה אף בעיני הסורים עצמם שמנע בגופו את השתלטות דאעש של מזרח סוריה והיה אחד הגורמים הראשיים להצלת השטח והחזרתו לשליטת אסד.

בזמנו כבר היה ברור כי בלעוס חוסל ע"י גורמים במשטר אסד שלא שבעו נחת , בלשון המעטה , מקריאתו לבני העדה הדרוזית בסוריה שלא להצטרף לצבא אסד ואף הקים מיליציות חמושות להגנת בני העדה בכל רחבי המחוז שסבלו מהתנכלויות בלתי פוסקות לא רק מצד צבא סוריה אלא גם מכוחות דאעש שהגיעו למחוז ממזרח ושאפו לחבור לאנשיהם שתפסו שטח על מפגש הגבולות ישראל-סוריה-ירדן.

בנו של בלעוס , שחשף לראשונה את העובדה שהיה כבר ידועה למחרת החיסול , אך אף אחד לא העז להשמיעה בקול רם , אמר אף בקטע המצולם כי האיראנים מנסים, בעצם ימים אלו ,  לשטות בדרוזים שבדרום סוריה , ומשתמשים באנשיהם ובשטחם על מנת להפיץ את הסמים שלהם לא רק לשוק המקומי אלא להעביר דרכם משלוחי סם גדולים לירדן ומשם למדינות המפרץ .

אין ספק , בנו של בלעוס עלה , בעצם האשמותיו הישירות והבוטות , שאינן מקובלות במדינה רודנית כמו סוריה ,  אל בין כתפי הכוונות של האיראנים ומשטר אסד , ואם הוא ימצא את מותו בדרך כלשהי, שלא יהיה ספק מי מאחורי!!!

יש לזכור, עוד , כי כבר לפני שנים לקחו הרוסים את הדרוזים תחת חסותם והבטיחו את נאמנותם ישירות אליהם כך שגם כרגע הם מסייעים להם במאמצים לדחוק את האיראנים והחיזבאללה מדרום סוריה , אך הכל , עדיין , עוד פתוח , וההכרעה טרם הגיעה , ושפיכות הדמים תמשך לזמן רב!!