טורקיה מתכוננת לשלוח 2,000 צעירים סורים להילחם באפגניסטן

מקורות בעיתונים חשפו פשיטה של כוחות הביטחון שהתבצע על ידי המודיעין הטורקי, בליווי המשטרה הצבאית של האופוזיציה הסורית, באזורים "סר-קאניי – ראס אל-עין"  – “سري كانيه- رأس العين” ותל אל-עביד, הנמצאים בשליטת טורקיה, לאחר הידרדרות מצב המחיה בשני האזורים.

פעילים סורים סיפרו כי פשיטה זו באה לאחר שפלגים חמושים רבים סירבו לצאת להילחם בלוב, בתימן ובאזורים אחרים בהוראת טורקיה, בטענה כי הדרישה הטורקית לא חוקית וכי הם לא מפרי חוק.

בעשרים וארבע ביוני האחרון פתח המודיעין הטורקי, מלווה במשטרה הצבאית של האופוזיציה הלוחמת, בפשיטה של כוחות הצבא בשם "לחימה נגד פורעי חוק".

אתר חדשות גם גילה כי טורקיה הביאה אלפי בני משפחות של הלוחמים בפלגי האופוזיציה ויישבה אותם בשני האזורים.

דיווחים באמצעי התקשורת של אופוזיציה הסורית, שציטטו את מפקדי המיליציות של האופוזיציה הסורית, אמרו כי טורקיה מבקשת להכשיר 2,000 חברי סיעות האופוזיציה הסוריות לקראת שליחתם לאפגניסטן.

המודיעין הטורקי נפגש עם האופוזיציה הסורית

אתר אוגרית פוסט – أوغاريت بوست ציין כי ב- 24 ביוני התקיימה פגישה, באזור קיליס בטורקיה, בין קציני שירות המודיעין הטורקי (MIT) לבין מנהיגי פלגי האופוזיציה הסורית לקראת שליחת לוחמי האופוזיציה הסורית לאפגניסטן.
בפגישה השתתפו סייף אבו בכר- מפקד יחידת חמזאת, תאאר מרוף – מפקד חטיבת סמרקנד, חוסין ח'ירי מחטיבת סוקור אל-שמאל, פחים עיסא- מפקד יחידת הסולטאן מוראד, מוחמד אל-ג'אסם, המכונה אבו. עמשא, מפקד חטיבת סולימאן שאה, ויאסר עבדול רחים- מפקד כוח מג'ד.

2000 סורים לאפגניסטן

על פי המידע, המודיעין הטורקי ביקש ממנהיגי פלגי האופוזיציה הסורית להכין 2,000 לוחמים כקבוצה ראשונה שתישלח לאפגניסטן בעת ​​הצורך.
מקורות ב-"אוגרית פוסט" אישרו כי ראשי הסיעות ביקשו 3,000 דולר כמשכורת חודשית עבור כל לוחם בתמורה לנסיעה לאזורי העימות באפגניסטן.
אפגניסטן נחשבת כיום לזירה של סכסוך בינלאומי לאחר נסיגת ארה"ב ממנה, והדיווחים מצביעים על כך שטורקיה רוצה להישאר שם כדי למלא את החלל שייווצר עם נסיגת כוחות ארה"ב, רצון שאפגניסטן דוחה.

נלחמים תמורת כסף

במהלך השנים האחרונות שלחה טורקיה עשרות אלפי לוחמי אופוזיציה סורים להילחם בלוב, אזרבייג'ן, עירק ותימן, והיום תור אפגניסטן.
סיעות האופוזיציה לא מהססות לשלוח את חבריהן להילחם מחוץ לסוריה תמורת כסף, ומפקדי הכוחות גנבו בעבר את המשכורות שהוקצו לאנשיהם.