מי אתה חאג' חליל חרב שישראל מחפשת?

הערב, יום ראשון, האשים דובר צה"ל – אביחי אדרעי את חג' חליל חרב בניסיון להבריח נשק וסמים מגבול לבנון לעבר  ישראל.

ישראל חושפת את מעורבותו של חאג' חליל חרב בפעולות הברחה מסיביות 

רס"ן אדרעי מדובר צה"ל אמר בסדרת ציוצים בעמוד הטוויטר שלו: "נחשף כי בכיר בחיזבאללה ,שמילא תפקיד כיועץ הביטחוני לשעבר של נסראללה ,היה מעורב בהברחת סמים ואמצעי לחימה מגבול לבנון לשטח ישראל."

חג'ג 'חליל חרב

הוא הוסיף: "סוג חדש של ג'יהאד מתורגל על ​​ידי חיזבאללה, הוא ג'יהאד הסמים, ולכן נשאלת השאלה, כיצד הגיע בכיר בחיזבאללה להיות סוחר סמים?"

הוא המשיך, "צה"ל עוקב אחר כל המתרחש בצד השני של הגבול ופועל לסיכול כוונותיהם של חג' חליל חרב ואחרים המתכננים לפגוע במדינת ישראל ובריבונותה.

אדרעי, המשיך בהצהרתו בכתב: "נראה כי חג' חליל חרב היה שותף מרכזי במבצע ההברחה שסיכל צה"ל ומשטרת ישראל ביום 2.06.21, בו נתפסו 15 אקדחים, 36 קילוגרם חשיש ועשרות מחסניות מלאות כדורים. , שנתפס וששוויו הוערך בכ-2 מיליון ש"ח. ".

מיהו חג' חליל חרב?

חג'ג 'חליל חרב הוא מפקד בולט של חיזבאללה; לאחר שעשה כמה תפקידים ,כמו פיקוד על יחידות מיוחדות בארגון זה, הוא נחשב לאחד מבכירי הזרוע החמושה של חיזבאללה והמפקח על פעולות הברחת סמים ונשק ברחבי גבול לבנון.

הוא נולד ב- 9 באוקטובר 1958, נסע בין סוריה לתימן. יש לו שמות בדויים, כולל: אל-חג' איתיאק חליל חרב, מוסטפא חליל חרב, אל-סעיד אחמד, אבו מוסטפה ועוד.

מאז אוקטובר 2001 הגדיר אותו משרד החוץ האמריקני כ"טרוריסט עולמי מסוכן במיוחד ".

תכנית "המאבק למען הצדק" של משרד האוצר האמריקני הציעה פרס של עד 5 מיליון דולר עבור מידע על אל-חג'.

הוא אמר במהלך הצהרה: "חליל יוסף חרב הוא יועץ צמוד למזכ"ל חסן נסראללה, מנהיג קבוצת הטרור הלבנונית חיזבאללה, ושימש כאיש קשר בכיר בארגוני הטרור האיראניים והפלסטינים. הוא הוביל ופיקח על פעולותיו הצבאיות של הארגון בשטחים הפלסטיניים ובמדינות רבות ברחבי המזרח התיכון.

הוא הוסיף, "מאז 2012 הוא מעורב בהעברת סכומי כסף גדולים לבעלי בריתו הפוליטים של חיזבאללה בתימן. באוגוסט 2013, משרד האוצר האמריקני סיווג את חרב כפעיל טרור גלובלי המסוכן במיוחד על פי הוראת ביצוע 13224.

מפקד יחידה 3800?

בשנת 2014, מחקר אמריקני התייחס להצעתו של המזכיר הכללי חסן נסראללה לשלוח לוחמים מארגונו לעיראק כדי לסייע במאבק נגד  "המיליטנטים", בהתחשב בכך שהאתרים הקדושים לשיעים בעירק חשובים יותר מעמיתיהם בסוריה.

על פי המחקר, בשנת 2012 מונה מפקד בחיזבאללה וקרוב לחסן נסראללה, חג' חליל חרב, לראש יחידת 3800, במהלך שהגביר את יכולותיה ויוקרתה.

חאג' חליל מילא כמה עמדות מפתח במפלגה, במיוחד בתחום הפיקוח על המבצעים המיוחדים שלה , ונחשב כיד ימינו של מנהיג המפלגה.

ערב הסעודית מסווגת את חרב כפעיל טרור

במאי 2015 הכניסה ערב הסעודית את חליל חרב, הבכיר במיליציית חיזבאללה הלבנונית, לרשימת הטרור, יחד עם עמיתו מוחמד קבלאן, על רקע אחריותם למבצעים ברחבי המזרח התיכון ועל פעילות הטרור של חיזבאללה שהתנהלה מעבר לגבולות לבנון.

חליל חרב שימש כסגן ואחר כך כמפקד היחידה הצבאית המרכזית של "חיזבאללה", ואחר כך קודם להיות מפקד הפעולות הצבאיות המרכזיות של הארגון.