פקיסטן מאשימה את שירותי הביון של הודו כעומדים מאחורי פעולת טרור בארצם

פקיסטן האשימה היום כי שירותי הביון של הודו עומדים מאחורי פיצוץ מכונית התופת שגרמה למותם של שלושה בני אדם ליד ביתו של אחד הטרוריסטים הפקיסטנים המבוקשים ביותר בעיר לאהור בחודש שעבר.

הפיצוץ התרחש ב-23 ביוני ליד ביתו של חאפז סעיד, אחד ממייסדי ארגון הטרור לשקר-אי-טויבה שעמד מאחורי מתקפת הטרור במומביי בנובמבר 2008. שלושה בני אדם, בהם אב ובנו בן השש נהרגו ויותר מ-20 נפצעו, אולם סעיד עצמו, שמופיע ברשימות הטרור של הודו וארה"ב, לא נפגע.

היועץ לביטחון לאומי של ממשל פקיסטן, מועיד יוסוף, קיים היום מסיבת עיתונאים שבה האשים כי המתכנן של ההתקפה הוא "אזרח הודו שקשור לשירות הביון ההודי". "אני יכול לומר ללא ספק שכל ההתקפה הזו מובילה לטרור במימון הודי", אמר יוסוף, שטען כי לרשויות באסלאמבאד יש את השמות המזויפים ואת הזהויות האמיתיות של החשודים ואת המיקום שלהם.

יוסוף גם האשים כי במקביל לפיצוץ ליד ביתו של סעיד, הודו ביצעה מתקפת סייבר נגד תשתית ההסברה של פקיסטן. "התקפות הסייבר בוצעו כדי שהחקירה שלנו לא תהיה מוצלחת וכדי שתעמוד בפני מכשולים והרשת תרוויח זמן כדי להתפזר", התריס. "אין לנו ספק שההתקפה בלאהור ומתקפות הסייבר קשורות".

גם ראש הממשלה, אימרן חאן, הטיל את האחריות על הודו, כשהוא משבח את שירותי הביטחון של ארצו על החקירה. "התיאום בין סוכנויות המודיעין האזרחיות והצבאיות הוביל לזיהוי הטרוריסטים והקשרים הבינלאומיים שלהם", צייץ. "שוב, לתכנון ולמימון של פיגוע הטרור המחריד הזה יש קשרים למימון הטרור ההודי נגד פקיסטן. הקהילה הבינלאומית חייבת לגייס את המוסדות הבינלאומיים נגד ההתנהגות פורעת החוק הזו".

India and Pakistan's rivalry isn't territorial or ideological – it's  psychological

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי