האחים המוסלמים מתכוננים לעזוב את טורקיה

קבוצת האחים המוסלמים החליטה להוציא את חבריה ופעילותה מטורקיה ולעזוב למדינות אחרות

שלטונות טורקיה ממשיכים במאמציהם להתקרב למצרים ולמדינות המפרץ בצעדים מואצים, כדי להפוך דף חדש ביחסים.

לאחר החלטת הרשויות הטורקיות להפסיק את פעילות התקשורת של האחים המוסלמים משטחה, וההוראות שניתנו למספר תחנות הקבוצה להפסיק את כל פעילות התקשורת שלהם ברשתות החברתיות, החליטה הקבוצה לפרק את משרדה בטורקיה, כמו גם לפרק את מועצת השורה של האחים במדינה.

גורם יודע דבר  גילה לרשת  Al-Arabiya.net כי הקבוצה החליטה להוציא את חבריה ופעילותה מטורקיה ולעזוב למדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה, הולנד ומלזיה, וכן למספר מדינות בבלקן.

המקור אישר כי איברהים מוניר, המזכיר הכללי בפועל של הקבוצה, החליט לפזר את המינהל האדמיניסטרטיבי של האחים בטורקיה ואת מועצת השורא של הקבוצה, תוך דחיית הבחירות שהיו אמורות להתקיים במהלך חודש יולי, בשישה חודשים נוספים. .

האחים תכננו להעביר את ערוצי הלוויין שלה ,המופנים למצרים , אל מחוץ לטורקיה תוך פרק זמן שלא יעלה על שלושה חודשים, מכיוון שהקבוצה החליטה להעביר את ערוץ הלוויין "ווטאן", שבבעלותה המלאה, ולמזג אותו עם "אל-חיוואר", הערוץ המנוהל על ידי הפעיל הפלסטיני עזאם אל-תמימי מלונדון.

ערוץ הלוויין אלשרק, שבבעלותו של המועמד לנשיאות לשעבר איימן נור, מתכוון לשדר גם מחוץ לטורקיה, ועד ליישום החלטת ההעברה החליט לדבוק בהוראות הרשויות הטורקיות ולהפסיק את תכניות ההסתה נגד מצרים ומדינות המפרץ, וכן למנוע שידור של כל תוכן שמפר את ההוראות הטורקיות. עבדול רחמן אבו דיין, מממן הלוויין, החליט להפוך אותו לערוץ מגוון, והוא מחפש בימים אלה עורך לתוכניות החדשות עד שהערוץ יועבר בצורה מסודרת ללונדון.

ראוי לציין כי טורקיה הודיעה על רצונה לחדש את המגעים הדיפלומטיים עם מצרים בחודש מרץ האחרון.

במאי האחרון, משלחת טורקית בראשות סגן שר החוץ סדאט אונאל ערכה ביקור ראשון מסוגו מאז 2013, בקהיר לשיחות גישוש עם גורמים מצריים.

מאוחר יותר, שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, גילה כי השיחות הופסקו לעת עתה, וכי אין תאריך ספציפי לחידוש ישיבות הגישוש במטרה להחזיר את היחסים בין 2 המדינות, על רקע חילוקי הדעות בין קהיר ואנקרה במספר נושאים, בעיקר בנושא הלובי.