סוכל ניסיון פיגוע חות'י באמצעות 2 סירות נפץ בים האדום

הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הנלחמת בתימן הודיעה ביום שבת כי סיכלה פיגוע עם שתי סירות ממולכדות של מיליציית החות'ים.

הקואליציה אישרה כי "השמדת שתי הסירות הממוכדות באלצאליף – الصليف שבמחוז חודיידה, התבצעה במהלך הכנתן."

הקואליציה ציינה כי "מיליציית החות'ים ממשיכה להפר את הסכם שטוקהולם עם פעולות עוינות בנפת חודיידה."

הקואליציה הדגישה כי המיליציה החות'ית ממשיכה לאיים  על נתיבי הספנות והסחר העולמי מדרום לים סוף."

ממשלת תימן: מיליציה חות'ית מנצלת את הסכם שבדיה

ממשלת תימן הלגיטימית אמרה במוצאי שבת כי המיליציה החות'ית מנצלת את "הסכם שבדיה לשרת את פעילויות הטרור שלה שמערערות את יציבות הביטחון והיציבות של תימן והאזור ומאיימות על אינטרסים בינלאומיים".

שר ההסברה התימני, מועמר אל-אריאני, אישר כי השימוש של המיליציה החות'ית בנמלי חודיידה, צאליף וראס עיסא לצייד ולשגר סירות נפץ ממולכדות בשליטה מרחוק, מאשר את השימוש של המיליציה בהסכם שבדיה לביצוע פעילויות טרור, וציינו כי הדבר "סותר את הוראותיו ורוחו של ההסכם בחסות האומות המאוחדות."

אל-אריאני הסביר בציוצים בעמוד הטוויטר שלו כי סיכול ניסיון הפיגוע שתוכננה על ידי המיליציה החות'ית הנתמכת ע"י איראן באמצעות שתי סירות ממולכדות, מאשש שוב את הסכנה החמורה הנובעת מהמשך השליטה שלה בחלקים של חופי מחוז חודיידה לביטחון ובטיחותן של ספינות מסחריות, מכליות נפט וקווי השייט הבינלאומים.

وزير الاعلام اليمني معمر الإرياني

הוא הביע את הערכתו לתפקידה של הקואליציה בראשות סעודיה בתמיכה בסיכול עשרות התקפות שתוכננו על ידי המיליציה החות'ית בהוראתה ותמיכתה של איראן, ובאבטחת תנועת הסחר הימי באחד הקטעים הבינלאומיים החשובים ביותר בים האדום ובמצרי באב אל מנדב.

שר ההסברה התימני קרא לקהילה הבינלאומית, לאו"ם ולחברי הקבע במועצת הביטחון לגנות התקפות אלו, המהוות איום ישיר על הסחר הבינלאומי, וליישם את אחריותן בהגנה על שלום וביטחון אזורי ובינלאומי ולהפעיל לחץ אמתי על מיליציית החות'ים ולהכניסה מחדש לרשימות אירגוני הטרור הבינלאומיים.

בשבת בבוקר חשפה הקואליציה יירוט והרס של מל"ט ממולכד השייך למיליציה החות'ית במרחב האווירי התימני שהיה בדרכו לעבר חמיס מושיט שבסעודיה.

הקואליציה גינתה את "המשך התקיפות המכוונות של המיליציה החותית על אזרחים ומטרות אזרחיות בסעודיה", וציינה כי "ננקטו צעדים מבצעיים להגנה על אזרחים ולהתמודד עם האיום הממשמש ובא".

הקואליציה הודיעה, ביום שישי בערב, "על השמדת מטרה אווירית עוינת ששיגרה המיליציה החות'ית לעבר סעודיה."

הערה ברקע הידיעה:

הודעת הקואליציה הערבית היום כי סיכלה פיגוע עם שתי סירות ממולכדות של מיליציית החות'ים ע"י השמדתן עוד במהלך הכנתן  מעיד על יכולת מודיעינית טקטית של הגורמים העוסקים בסיכול באזור . 

ככל הידוע זאת הפעם הראשונה שמסוכל פיגוע עוד בטרם צאת סירות הנפץ לים בדרכן ליעד . בעבר השמידה הקואליציה סירות נפץ של החותים רק בים כשהפיגוע כבר יצא לדרך .