רשת אלמיאדין: הפגיעה באניית הסוחר הישראלית באה כנקמה על תקיפה באיראן

ביום שבת דיווחו כלי תקשורת ישראלים, שציטטו גורמי ביטחון, כי ספינת משא ישראלית נפגעה באוקיאנוס ההודי, מבלי להסביר את הסיבה – כך מדווח רשת החדשות הערבית אלחדת' .

היום, שבת, ציטט העיתון "טיימס אוף ישראל" את ערוץ הטלוויזיה הישראלי 12 באומרו כי ספינת המטען, שעל פי הדיווחים הותקפה באוקיאנוס ההודי, נמצאת בבעלות אייל עופר, ענק ענף הספנות הישראלי.

כמו כן נמסר כי רשת הטלוויזיה זיהתה את הספינה, הנושאת את השם "טינדל" ומניפה את דגל ליבריה.

בדו"ח צוין כי צוות הספינה אינו ישראלי, וכי לא נגרמו פגיעות או נזקים משמעותיים לספינה כתוצאה מהתקיפה.

והעיתון הישראלי "ג'רוזלם פוסט" אישר מוקדם יותר, ביום שבת, כשהוא מצטט מקורות ישראליים ללא שם, כי צוות הספינה "לא מישראל".

ערוץ אלמיידאן דיווח כי הספינה, שתיארה כישראלית, נפגעה מכלי נשק לא ידוע באוקיאנוס ההודי ועלתה באש.

הערוץ הוסיף כי איש לא נטל אחריות לאירוע עד כה, אך ציין כי "מדהים שהאירוע מגיע יום אחרי הידיעה על תקיפת כטב"מ ישראלי מערבית לטהרן."

הערוץ ציטט את אותם גורמים באומרם כי "כלי תקשורת איראניים דיווחו ב -23 ביוני כי כטב"מ תקף בניין בעיר כרג', וכי הבניין המותקף ממוקם בסמוך למפעל שייצר את החיסון האיראני הראשון לקורונה.

בעיתון "ג'רוזלם פוסט" נמסר כי המקורות הישראלים סבורים כי הקשר שעשתה תחנת הטלוויזיה "אל-מיידין" , בין מתקפת הכטב"מ באיראן לפגיעה באניית המשא , הלכאורה ישראלית , מעידה באופן מרומז כי ההתקפה באה כנקמה לאחר תקרית כרג '.

יש לציין כי האניה האזרחית שהותקפה היום נמכרה כבר לפני כמה חודשים ואינה יותר בבעלות ישראלית.

ב- 13 באפריל  2021, הותקפה הספינה המסחרית "Hyperion Ray" שבבעלות חברה ישראלית בים הערבי.

דיווחים בתקשורת הישראלית דיברו אז , על טיל איראני שנורה לעבר הספינה, שהיא "בבעלות ישראל ומניפה את דגל איי בהאמה".

"מלחמת ספינות" פרצה בין איראן לישראל, כאשר כוח קומנדו ישראלי תקף לאחרונה ספינה של משמרות המהפכה האיראנים מול חופי תימן המערביים. איראן מצידה הגיבה בהתקפות על כמה ספינות סוחר.

המתח הגיע לשיאו, לאחר שטהרן האשימה את תל אביב במעורבות במתקפה על מתקן הגרעין "נתנז" באפריל האחרון.

הערה ברקע הידיעה: 

אם אכן יתברר כי הפגיעה באניית הסוחר היום היתה פעולה איראנית הרי שלמעשה אנו רואים באופן ברור כי איראן מבססת את כללי המשחק החדשים.
כל פגיעה בתעשיית הגרעין שלה , שלדעתה ישראל עומדת מאחורי, היא תגיב בפגיעה באינטרס ישראלי כלשהו, ואפילו אם הוא אזרחי, ולא משנה איפה בעולם.

כל העולם הוא זירה אחת גדולה.

الهجوم على منشأة نطنز الإيرانية أثار ما يسمى بـ "حرب السفن" بين إسرائيل وإيران