מבזקי חדשות ליום 2-7-21. מתעדכן

*- קצין אמריקני שהיה מעורב בחיסולו של סולימאני, נהרג בבסיס האוויר אל-ואדיר בקטאר.
גופתו של ג'יימס סי וויליס התגלתה בבסיס האוויר אל-ואדיד בקטאר, כך דיווח חיל האוויר לעיתון טיימס.
קצין חיל האוויר זה, היה ברשימה של איראן, מאחר והשתתף במבצע החיסול של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של איראן.

משרד ההגנה בארה"ב: מותו של סא"ל ג'יימס וויליס דווח בסוף השבוע שעבר, מותו נקבע מאירוע שאינו קשור לפעילותו הצבאית בבסיס חיל האוויר בקטאר.

*- רעידת אדמה בעוצמה 4.3 בסולם ריכטר בעיר Zarand במחוז קרמן, דרום-מזרחית לטהראן, היום החמישי.

*- הנשיא טראמפ" הודיע רשמית על התמודדותו לבחירות לנשיאות 2024.

*- אפגניסטן – משרד ההגנה האפגני הודיע, כי 258 לוחמי טליבאן נהרגו, בעימותים או בהתקפות של כוחות ממשלת אפגניסטן במהלך 24 השעות האחרונות.לוחמי הטליבאן נהרגו במחוזות ננגרהאר, פקטיקה, לוגר, גאזני, מידן ורדאק, קנדהאר, הרט, בלך, ג'ובז'אן, הלמנד, טקהאר, בדאקשאן, קונדוז, בגלאן וקפיסה, על פי משרד הביטחון. הטליבאן טוען כי הוא שולט על 80 אחוז מאפגניסטן.

*- טנקים ורכבים משוריינים של צבא אפגניסטן נופלים בידי הטאליבאן,
מקורות חדשות אפגניים דיווחו, כי 715 טנקים, וכלי רכב משוריינים מסוג האמר, שסופקו על ידי האמריקנים לצבא האפגני, נפלו בידי הטאליבן בחודש האחרון.

*- רויטרס: איראן אסרה על כניסת פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להיכנס למתקן הגרעיני בנטנז.

*- הקואליציה למלחמה בתימן הודיעה, על יירוט והרס של מזל"ט ממולכד, של המיליציה החות'ית, ששוגר ממרחב האווירי של תימן, לעבר ממלכת ערב הסעודית.
הקואליציה מדגישה היום, חמישי, כי המיליציות הנתמכות באיראן, ממשיכות לתקוף אזרחים ובניינים אזרחיים.
הקואליציה גם הדגישה, כי כוחות הקואליציה נוקטים בכל האמצעים שברשותם, להגנה על אזרחים, ולהתמודדות עם האיום היום יומי .
ראוי לציין, כי הקואליציה הודיעה גם לפני מספר ימים, כי ההגנה האווירית של סעודיה, יירטה והרסה תוך 48 שעות, 6 מזל"טים ו -4 טילים בליסטיים, שכוונו לעבר אזרחים בדרום המדינה.
גם צבא תימן הלגיטימי הודיע מאוחר ביום רביעי בלילה, כי הפיל שני מזל"טים ממולכדים, השייכים למיליציית החות'ים בסירווה, מערבית למאריב.
האתר הרשמי של צבא תימן הצהיר, כי ההגנה האווירית הפילה את שני המזל"טים בזמן שהם טסו מעל חזית סירווה, לעבר העיר מאריב הצפופה.
זה קרא יום לאחר שכוחות צבא תימן, הפילו מזל"ט חות'י בחזית סרווה, מערבית למאריב.

*- המגזין The National Interest. האמריקני משווה בין המטוס הרוסי Su-35" מהדור החמישי, לבין F22 האמריקאי, וטוען שיש כמה יתרונות מרכזיים למטוס הרוסי, על פני המתחרה שלו, ה- F-22 האמריקאי, המכונה (Raptor). כולל מערכת זיהוי אינפרא אדום ומכ"ם חזק.
העיתון ציין כי מטוס הדור החמישי "ראפטור" אינו רואה את האויב בתחום תדרי האינפרא אדום. ואילו יריבו הפוטנציאלי, מצויד זה מכבר בחיישני זיהוי ומעקב אינפרא אדום, המאפשרים למטוס לחפש יעדים, מבלי לחשוף את עצמו.
לפי העיתון, ל"רפטור "אין מכ"מים המספקים ניטור רוחבי. העיתון האמריקני ציין כי ל- Su-35 יש מכ"ם מסוג זה, אבל בלי תכנון מראש, המכ"ם בכלל תוכנן למטוס Su-57 .עם טווח גילוי גדול, וכך נוצר טווח גילוי גדול לSU 35 הרוסי מזה של המטוס האמריקאי.
הסיבה לחסרונותיו של המטוס האמריקני, לטענת העיתון, נעוצה בחוסר בתקציב שהיקצו לתכנון ה- F-22, ולכן חיל האוויר נאלץ לנטוש את מערכות האוויר החשובות ביותר, כולל מכ"מים למעקב צדדי, ומערכות זיהוי אינפרא אדום.
העיתון האמריקני הגיע למסקנה שמטוס ה- Su 35 הרוסי יכול לנצח בקרב אווירי את ה- Raptor, אם כי עד כה המטוס האמריקאי הוא אחד המודרניים בעולם.

*- התליין מבקש רשות מהקצב להרכיב ממשלה.
היום רביעי שלח נשיא איראן הנבחר אברהים ראיסי מכתב, למנהיג העליון עלי חמינאי, וביקש את רשותו להתחיל בהרכבת הממשלה החדשה שלו.
בהודעתו שיבח ראיסי את אמונו, תמיכתו, והדרכתו הנבונה של חמינאי, במהלך כהונתו כראש מערכת המשפט במדינה.
הנשיא הנבחר הדגיש את החשיבות, של התמקדות בנושא הקמת הממשלה, בפרק הזמן שנותר, וקרא לקבל את ההחלטה למינוי מכהן לנשיאות הרשות השופטת בתקופה הזו.

Sukhoi Su-57 - Wikipedia

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב קרדיט לתמונה:ויקיפדיה