עירק מסרבת לאפשר לעשות שימוש באדמתה כדי לתקוף את שכנותיה

ראש ממשלת עירק, מוסטפא אלכאט'מי, אישר כי "מדינתו דוחה באופן מוחלט את השימוש באדמותיה כדי לתקוף את שכנותיה."

הוא ציין כי "הביטחון והיציבות של עירק מושפעים מביטחון האזור, ואת ביטחונו של האזור ניתן להשיג רק על ידי הקפדה על החלטות בינלאומיות הקוראות לכל הצדדים לסכסוך לעמוד בלגיטימציה בינלאומית, בכבוד. זכויות אדם, אי התערבות בעניינים הפנימיים של המדינות והימנעות מכל תוקפנות חוצה גבולות על כל מדינה עצמאית וריבונית. "

ביום חמישי הודיע ​​אלכאט'מי על ההצלחה בפירוק רשתות הטרור של דאעש, תוך התייחסות לפיתוח תכניות להבטחת ביטחון הבחירות.

אלכאט'מי אמר בנאומו במהלך פגישתו עם נציגי הקבע של מדינות נאט"ו בבריסל כי "עירק מעריכה מאוד את שיתוף הפעולה עם ארגון האמנה הצפון-אטלנטית (נאט"ו) ומדינות החברות בה, ותמיכתם בבנייה מחדש של מוסדותינו הצבאיים ושיפור יכולות כוחותינו המזוינים ושירותי הביטחון לנוכח הטרור, יש לנו רצון אמיתי לפתח שיתוף פעולה איתם, " עפ"י סוכנות הידיעות העירקית (INA).

הוא הוסיף כי "עירק סבלה מטלטלות פוליטיות וביטחוניות במשך יותר מארבעה עשורים, האחרונה שבהם היה פיגוע הטרור באמצעות כנופיות הטרור של דאעש, שפשעיהם באזור ובעולם לא נראו עד כה, כמו רצח המוני, עקירת אזרחים והשמדת אנדרטאות תרבות ותשתיות.  אנחנו בוודאי שלא נשכח את הקורבנות העצומים שהקריבו כוחות הביטחון העיראקים, בהם הצבא, המשטרה הפדרלית, הכוחות ללחימה בטרור, מיליציית אלחשד אלשעבי, פשמרגה והמתנדבים מהשבטים באזורים שונים בעירק".

הוא המשיך, "עירק הייתה ונשארה הקו הראשון במלחמה נגד כנופיות הטרור של דאעש, והמלחמה הזו, ללא קשר לחומרתה, זיכתה את כוחות הביטחון שלנו בניסיון משמעותי ברמה האזורית והבינלאומית, וציין כי" כוחותינו הצליחו להכות מכות קשות את כנופיות דאעש במעוזיהם , והצלחנו לפרק את רשתותיהם ותאי הטרור הרדומים באזורים שונים של המדינה.

אלכאט'מי ציין כי "ההתקדמות שעשינו בתחום הביטחון מביאה אותנו, דרך הדיאלוג האסטרטגי שהתחלנו בשנת 2020 עם הקואליציה הבינלאומית, לקבוע לוח זמנים ומנגנונים טכניים להסגת הכוחות הלוחמים של הקואליציה, ולהמשך שיתוף הפעולה בכל התחומים, במיוחד חימוש, שיקום, הכשרה ותמיכה מודיעינית, תוך שהוא מסביר כי " אנו מבקשים לשתף פעולה עם מדינות נאט"ו בקיום הכשרה ועבודה מתמדת להעלאת המוכנות של יכולותינו הצבאיות והביטחוניות."

עירק מסרבת להשתמש באדמות המדינה כדי לתקוף את שכנותינו