האו"ם: ברחבי העולם צפויים נזקים של 6 טריליון דולר מהתקפות סייבר השנה

האיגוד הבינלאומי לטלקומוניקציה של האו"ם  שיבח את המחויבות הגוברת של מדינות ברחבי העולם לטפל ולהפחית את איומי תקיפות הסייבר.

במהדורה הרביעית של מדד הסייבר העולמי לשנת 2020 הצהיר האיגוד כי הביקוש המהיר לשימוש בטכנולוגיית מידע ותקשורת במהלך פרוץ מגיפת קורונה שם את נושא אבטחת הסייבר בראש סדר העדיפויות.

מדד אבטחת הסייבר העולמי מודד את רמת היישום של ההתחייבויות של 193 המדינות החברות באיחוד הטלקומוניקציה הבינלאומי בתחום אבטחת הסייבר. מטרתה לזהות פערים קיימים בתחום זה, להנחות אסטרטגיות לאומיות בהן כמפת דרכים, להנחות מסגרות משפטיות רלוונטיות, לבנות יכולות, להדגיש שיטות עבודה טובות, לשפר את הסטנדרטים הבינלאומיים ולעודד תרבות של אבטחת סייבר.

על פי נתוני המדד, כמחצית ממדינות העולם הקימו צוותים לאומיים לטיפול בתאונות מחשב, והגדילו את מספרם ב -11% מאז 2018. 

מזכ"ל ITU, הולין ג'או, הדגיש כי "בתקופות המאתגרות הללו, ההסתמכות חסרת התקדים על טכנולוגיית מידע ותקשורת שתנחה את החברה, הכלכלה והתעשייה הופכת את אבטחת המרחב הקיברנטי ובניית אמון בקרב המשתמשים בו לחשובה מתמיד."

 הוא הוסיף, "על הממשלות והתעשייה הרלוונטית לעבוד יחד בכדי להבטיח כי התקשוב ימשיך להיות בטוח ואמין. מדד אבטחת הסייבר העולמי הוא מרכיב חשוב מאוד בהקשר זה, מכיוון שהוא מספק תמונה של ההזדמנויות הקיימות והפערים הקיימים שיכולים לקבל מענה בחיזוק המערכת הדיגיטלית במדינות. "

בסוף שנת 2020 כמעט 64 אחוזים ממדינות העולם אימצו אסטרטגיה לאומית לאבטחת סייבר, ויותר מ -70 אחוזים מהמדינות יישמו קמפיינים למודעות בנושא אבטחת סייבר, לעומת 58 אחוזים ו- 66 אחוזים בהתאמה בשנת 2018.

ITU מאמינה שעם חיבור הדדי של עסקים ותקשורת, איומי אבטחת סייבר הולכים ומאיימים יותר, ואף גורם או בעל עניין אחד אינם יכולים להבטיח את ביטחונה של המערכת הדיגיטלית העולמית בנושא אבטחת סייבר.

האיגוד הדגיש כי יש צורך במדינות בעלות יכולות אבטחת סייבר גבוהות לסייע למדינות מתפתחות אחרות.

בהקשר זה, מנהלת לשכת פיתוח הטלקומוניקציה של ITU, דורין בוגדן-מרטין, ציינה כי "תמונה זו של המחויבות העולמית לאבטחת סייבר היא רק נקודת מוצא לעוד דיונים, פעילויות ופריצות דרך להשגת אבטחת סייבר עולמית, אזורית ולאומית. "

 "אני קורא לכל המדינות החברות באיחוד להמשיך ולספק לנו מידע מעודכן על התקדמותן ביישום התחייבויותיהם בתחום אבטחת הסייבר, כדי שנוכל להחליף ידע על חוויות, מחקר ופתרונות ביעילות ועל מנת ליצור מרחב סייבר שכולם יוכלו לסמוך עליהם, "אמרה. 

על פי נתוני איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי, בין שנת 2015 (כאשר פורסמה הגרסה הראשונה של מדד הסייבר העולמי) להיום נוספו עוד כמיליארד אנשים בעולם שהשתמשו באינטרנט לראשונה. 

עם נזקים גלובליים מפשיעת סייבר שצפויים להגיע ל -6 טריליון דולר השנה, אזרחים סומכים על ממשלותיהם שיחזקו את אבטחת הסייבר ויגנו על נתונים אישיים ופיננסיים ההולכים ונהיים פגיעים יותר ויותר.