סוחר מדמשק חושף את המשבר החמור ביותר העומד בפני כלכלת משטר אסד

סוחר מדמשק וחבר לשכת המסחר בדמשק הודה בקריסה המאיימת על המגזר הכלכלי באזורים שבשליטת משטר אסד בסוריה, והצדיק זאת למונופול מצד המזוהים עם המשטר שהואשמו בעקירה מכוונת של תעשיינים, סוחרים ומשקיעים מהארץ ופונים מקום לאנשיה.

חבר הלשכה יאסר כארים אמר בהצהרותיו לתחנת הרדיו "מלודי" – "ميلودي" אתמול, שני, בעודו מדבר על המונופול של ייבוא ​​הבדים: "אנחנו נמצאים בשלב של כמעט קריסה כלכלית בגלל המונופול, ולכן אנו מבקשים להחזיר את הייצור ולהפוך הגלגל הכלכלי. "

כארים גם התלונן על מונופול הכלכלה בקרב קבוצה ספציפית של אנשים באזורי השליטה של ​​אסד מבלי לחשוף את שמם, במיוחד בכל הקשור למניעת יבוא ושיפור התעשייה המקומית, ובמיוחד בענף הבגדים, והצורך בשווקים מהם ניתן לייבא ​​בדים סרוגים.

הוא חושף כי ענף זה "נשלט על ידי כמה תעשיינים", המנהלים את המשק, בהתחשב בכך ש"יבוא מעודד תחרותיות ומוריד מחירים בשווקים. "

הצהרותיו של הסוחר מדמשק חושפות יותר על היקף המשבר הכלכלי שפגע באזורי השליטה של ​​משטר אסד, שהגיע לשלב קטסטרופלי בשבועות האחרונים, בתקופה בה המשטר מנסה להסוות את היקף האסון ואינו מסוגל למצוא חלופות, במיוחד בתחום מוצרי הנפט, המהווה את עמוד השדרה של החיים והתעשייה במדינה.

משטר אסד מסלק גם בכוונה את שאר התעשיינים, הסוחרים והמשקיעים בתחומי השליטה שלו בכך שהוא מכביד עליהם במיסים, בתמורה לפינוי מקום למאפיה הכלכלית המקובלת עליו מצד אחד, ומסירת המושכות לידיהם של בעלות בריתה האיראניות והרוסיות, בעוד שהסוחרים והתעשיינים הסורים בשטחי השליטה שלה נמצאים על סף רעב אמיתי.

ובתחילת החודש הודיע ​​התעשיין הנאמן הישאם דהמני על סגירת המפעל שלו לתעשיות פלסטיק, לאחר שממשלת אסד הטילה עליו מיסי הכנסה של מיליארדים, ומאז הוא מנהל איתם מו"מ להפחית את סכום המיסים שהוטל עליו.

פארס א-שיהאבי, ראש לשכות התעשייה של משטר אסד, ולואי נחלאווי, ראש ועדת הייצוא המרכזית של התאחדות לשכות התעשיינים הביעו בפברואר האחרון את חוסר שביעות רצונם החריף מהשחיתות של ממשלות אסד , מה שגרם אחר כך לאיום לסגור את מפעליהם.

עורך הדין  פוואז אל-חוג'ה, חשף את השימוש שעושה משרד האוצר בממשלת אסד בתערוכות כלכליות כפיתיון במטרה ללכוד משקיעים וסוחרים ולהטיל עליהם מיסים כבדים, כפי שכתב ב"פייסבוק ":" אך הדבר יוצא הדופן הוא סיורי פקידי האוצר המסתובבים בשוקי דמשק ושואלים כל משתתף בתערוכה על עבודתו, והיקף ואופי עבודתו.

בפנייתו לשר האוצר הסורי שאל אל-חוג'ה, "אדוני, הבעלים של אוצר המדינה, האם המאמץ להטיל מיסים כבדים מתבצע על מנת  לרוקן את השוק, לרושש אנשים או לחסל את הפעילות הכלכלית במדינה?"

הוא הוסיף וביקר את המשרד באומרו כי "תערוכות כלכליות אלה נועדו לעודד השקעות ובנייה ולהחזיר את הביטחון לליבם של בני האדם, ולא להציג את שרירי פקידי האוצר, המאיימים לחסום את דרך הצמיחה."