טיל בליסטי ששוגר ע"י החותים בתימן התפוצץ באתר ופגע בעשרות

הפיצוץ האיר את שמי השכונות הצפוניות והמזרחיות של העיר

שיגור לא מוצלח של טיל בליסטי על ידי מיליציית ההפיכה החות'ית בתימן, בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני, הרג והפצע עשרות אנשי מיליציה חות'ים באתר השיגור בקרבת עיר הנמל חודידה, בצפון מערב תימן.

התקשורת הצבאית של כוחות הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הפועלים בתימן דיווחה כי המיליציה האיראנית לא הצליחה לשגר טיל בליסטי מאזורי השליטה שלה ממזרח ל-"קילו 16", צפונית-מזרחית לעיר חודיידה, במקביל להודעתה כי היא תקפה את סעודיה בחמישה טילים בליסטיים.

דובר הקואליציה אישר כי הטיל התפוצץ באתר השיגור, וקול הפיצוץ הגדול נשמע על ידי כל תושבי העיר חודידה, שגרם לבהלה בשורותיהם.

הפיצוץ האיר גם את שמי השכונות הצפוניות והמזרחיות של העיר.

מיליציית החות'ים מנצלת את מחויבות כוחות הקואליציה הערבית לתמוך בהסכם שטוקהולם ובכך להפוך את חודידה לפלטפורמה להתקפותיה על ערב הסעודית, בין אם באמצעות טילים בליסטיים ובין אם בסירות נפץ נשלטות מרחוק מתוצרת איראן  – כך טוען דובר כוחות הקואליציה הערבית.

صاروخ باليستي "خنجر": الخصائص والصور - قضايا الرجال 2021

הקואליציה לתמיכה בלגיטימיות בתימן הודיעה כי ההגנה האווירית הסעודית יירטה והשמידה 6 מל"טים ו -4 טילים בליסטיים של המיליציה החות'ית, שכולם כוונו לעבר שכונות אזרחיות ואתרים אזרחיים בדרום המדינה בתוך 48 השעות האחרונות.

בהצהרה, הקואליציה הצביעה על המשך ניסיונותיה של מיליציית החות'ים לתקוף במתכוון אזרחים ואתרים אזרחיים, והדגישה כי היא נוקטת בצעדים מבצעיים כדי להגן על האזרחים ולהתמודד עם האיום הממשמש ובא.

הקואליציה אישרה כי ההגנה האווירית הסעודית סיכלה את כל הניסיונות העוינים כלפי הממלכה, וציינה כי כל ניסיונות המיליציה העוינת לתקוף אתרים אזרחיים ואזרחים סוכלו והטילים והמל"טים ששוגרו – הושמדו.