ארה"ב תוקפת אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה

מספר אתרי מיליציה איראניים סמוך לגבול סוריה-עירק הותקפו אמש מהאוויר על ידי מטוסים אמריקאים , בהנחייתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, וגרמו להרוגים ופצועים במטרות שהותקפו. 

העיתונאי "אהד אל-סאליבי" דיווח כי מטוסי קרב הפציצו את המטה ומחסני הנשק של מיליציית "סיד אל-שוהדאא'" – “سيد الشهداء”  באזור אלחמידה – الحميضة בגבול סוריה-עירק.

בהצהרה ל"סוכנות התקשורת זייתון " הוא הסביר כי ההפצצה כוונה נגד בתים אזרחיים בעיר אלבוקמאל, שנתפסו על ידי מיליציות איראניות קודם לכן.

הוא ציין כי היו דיווחים על הריגת כל הגורמים שנמצאו במטה מיליציית "סיד אל-שוהדאא'" באזור אל-חמידה בגבול סוריה-עירק.

כמו כן התפרסמו כמה שמות של הרוגי המיליציה, בהם חוסין עלי עבד אל חוסיין, קראר סעד חמדאן, מוחמד רומי אל-פרטוסי וקרר עבדול עזיז אל-שבקי.

תמונה

משרד ההגנה האמריקני הודיע ​​מצדו על סבב נוסף של התקפות אוויריות נגד פלגים חמושים הנתמכים ע"י איראן בעירק ובסוריה.

המשרד הודיע כי ההתקפה הגיעה בתגובה להתקפות מזל"טים חמושים שבמיליציות שיגרו לעבר מתקנים אמריקנים בעירק.

הוא הדגיש כי ההפצצה הייתה בהוראתו הישירה של ג'ו ביידן, והתמקדה במתקנים להפעלה ואחסון נשק בשתי מקומות בסוריה ובמקום אחד בעירק.

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות פעילות באזורי הגבול בין סוריה לעירק, והותקפו ע"י ארה"ב בפברואר האחרון, מה שגרם להריגת עשרות חמושים.

תמונה

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר ביום שני כי התקיפות האחרונות בעירק ובסוריה הן "תגובה חשובה ומסר" לעומדים מאחורי ההתקפות האחרונות נגד האינטרסים האמריקניים באזור.

בלינקן, שנשא דברים בתום ועידת הקואליציה הבינלאומית למאבק בדאעש, אישר כי "הנשיא ביידן היה ברור מאוד כשאמר שארצות הברית תגן על כוחותיה ועל כוחות בעלות בריתה בכל מקום."

ביום ראשון הודיע ​​משרד ההגנה האמריקני על ביצוע תקיפות אוויריות ממוקדות נגד מתקנים המשמשים מיליציות הנתמכות על ידי איראן בגבול סוריה-עירק, ואילו מיליציית " גדודי סיד אל-שוהדאא' ", הידועה גם כחטיבה 14 במיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית הודיעה ​​על הריגתם של ארבעה מלוחמיו בתקיפות.

בנושא ההומניטרי הסורי, אמר בלינקן כי "ארצות הברית תעניק סיוע הומניטרי נוסף לסוריה, בהיקף של 436 מיליון דולר."

הוא הוסיף כי "קיים צורך דחוף לשלום בר-קיימא, הפסקת אש ומסירת סיוע בצורה בטוחה לגורמים נצרכים בסוריה עצמה."

משתתפי הכנס הסכימו, לדברי בלינקן, "לעשות מאמצים רבים יותר ותיאום כדי למנוע את תחייתו של דאעש", והוסיפו: "בפגישתנו היום דנו בדרכים לעקור את דאעש ולעמוד מול לוחמים זרים."

שר החוץ האמריקני הוסיף כי "הפתרון היחיד בסוריה הוא להתחיל עם פיוס לאומי ובנייה."