מבזקי חדשות ליום 28-6-21. מתעדכן

*- עוד הגזמה של האייטולות.
דובר של מטה ההנהלה של מכון המחקר על שם האימאם חומייני: החיסון האיראני הביס את המוטציה האפריקאית. וכבר ידוע כי החיסון האיראני גם מנטרל את המוטציה הבריטית.

*- עשן סמיך עולה מתוך הבסיס הצבאי ויקטוריה ליד שדה התעופה הבינלאומי בבגדאד, שבו הכוחות האמריקאים נמצאים. פרטי האירוע עדיין נבדקים.

*- גל של שביתות פוקד את איראן בעקבות המצב הכלכלי . היום 27 ביוני – גם העובדים מ-הכור בבושהאר הצטרפו לשביתות.

*- סוריה: סדרת פיצוצים בעיר אל-קרדה באזור הכפרי לטקיה, לאחר שהופצצה בטילים על ידי המליציה "אנסאר אל-תאוחיד".

*- דיפלומט סורי לשעבר, סאקר אל-מולחים , פרסם חשיפה לגבי גורלו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד וסמלי משטרו, ודיבר על הסכמה רוסית-מערבית לשים קץ למשבר הסורי.

לטענת אל-מולחים, בפוסט בעמוד הפייסבוק האישי שלו, לא יישמרו כל סממני משטר אסד המקורב לאיראן ותוכרז הקמת ממשלה סורית חדשה כצעד להדיר את המשטר הנוכחי, עם הסכמה רוסית-מערבית-ישראלית.

הוא הוסיף כי הוא קיבל את המידע שלו מפוליטיקאים אירופיים, והם אמרו לו בשיחות בארבע עיניים כי הניצחון המדהים של בשאר אל אסד בבחירות לא ישנה דבר במשוואה, כי הכל מוכן וכל סממני צבא המשטר ופשעי המלחמה לא יהיו חלק מהשלטון הסורי.

הדיפלומט, שמילא תפקיד רשמי בשגרירות סוריה בצ'ילה, אמר כי הנ"ל ייושם בהסכמה בין האמריקנים, הטורקים והרוסים, ובהסכמה ישראלית.

אל-מולחים ציין כי ראש המשטר יבחר בין מגורים בכמה מדינות אירופאיות, כולל בריטניה, וישהה שם כפליט פוליטי, אך הוא לא יקבל התחייבות להגנה מפני נקמת העם הסורי, או מפני משפט. ולכן הוא עלול לבחור במדינות אחרות כמו איראן או ונצואלה.

*- יומי סבאח הטורקי: ארדואן קורא לכוחות הצבא הטורקי להיערך למלחמה באידליב ובחמא-סוריה בשיתוף פלגים חמושים בראשות כוחות ג'בהת א-נוסרה להתעמת עם צבא סוריה ובני בריתו (איראן, רוסיה ).

*- דיווח לבנוני: כוח צה"ל ניסה לעצור רועה צאן בשם חסן זהרה ביישוב שאהל בחוות שבעא מעבר לקו הכחול ותפסה את צאנו (כ400 ראשים).

*- חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, הודיע היום (ראשון) כי ארצו מחזיקה במל"טים עם טווח של 7,000 ק"מ.

*- הצעת חוק בארה״ב (רפוב.) לקצץ 20% מהסיוע לצבא לבנון אם לא יפעל לריסון פעילות חיזבאללה.

*- הפלאפל מנצח את השווארמה

המשבר בלבנון מביא גם לשינויים בהרגלי הצריכה בתחום המזון. מנת הפלאפל הפכה בימים אלה לפופולארית ביותר עקב מחירה הזול בעוד מנת השווארמה שהייתה המועדפת על הלבנונים בעבר נדחקה עקב מחירו הגבוה של הבשר. לפי הערכות בלבנון, 80% מהאוכלוסייה חיה כיום בתנאי עוני והיא אינה יכולה להרשות לעצמה לקנות בשר.

בחודשים האחרונים מחירי הבשר זינקו בלבנון במאות אחוזים. מחיר קילו עוף מגיע לכ-50,000 לירות, קרי כ-3 דולרים. מחירי הבקר והכבש זינקו כבר ל-6 – 8 דולר לקילו.

מחיר מנת פלאפל כיום בלבנון מגיעה לכ-6000 לירות (0.3 דולר) בעוד מנת שווארמה גבוהה פי ארבעה. ההבדל העצום במחיר מסביר את העלייה בצריכת הפלאפל בעוד דוכני השווארמה בלבנון כמעט ריקים. (קרדיט:דורון פסקין).

*- פג תוקף הסכם הפיקוח בין איראן לסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית.

יו"ר הפרלמנט האיראני :מעתה המידע והתמונות ישארו בידיי איראן.

*- הגנרל חוסיין סלאמי: איראן מוכנה לספק חיסון נגד נגיף הקורונה לארצות הברית אם הם סובלים ממחסור בחיסונים .

*- משלחת רוסית בדרג גבוה תגיע ביום שני ללבנון להגיש הצעה להקים שתי תחנות כוח, להפעיל שתי בתי זיקוק , לבנות את נמל ביירות ולתפעל את הנמל בטריפולי (אלמנאר).

*- שגרירות איראן בביירות מדווחת כי מכליות נפט איראניות הגיעו ללבנון . משרד האנרגיה הלבנוני דוחה את הפרסום .

*- הנשיא לשעבר טראמפ בעצרת באוהיו הראשונה מאז הבחירות בהקשר לישראל: "סביר להניח שתפרוץ מלחמה גדולה בגלל הסכם הגרעין עם איראן".

*- לבנון: במהלך היום נרשמו עימותים אלימים והפגנות נרחבות ברחבי הערים הגדולות בלבנון עקב צניחת שער הלירה הלבנונית – כ18,000 לירות לבנונית שוות לדולר אמריקאי אחד.

המפגינים הבעירו צמיגים, חסמו כבישים, פרצו לסניפי בנקים ברחבי המדינה וגרמו להרס בבנקים. צבא לבנון הגיב באמצעים לפיזור הפגנות, ישנם מספר פצועים. (קרדיט :: עולם החדשות בטלגרם)

*- צבא ארה"ב מצטייד במערכות חימוש משוטט מתוצרת ישראלית.

A test launcher fires a Hero-120 loitering munition, with an inset showing one of these suicide drones in its deployed configuration.